Гимнография прп. Севастиана Фомина исп.

Гимнография: 
[Служба]  [Великое бдение]  [Бдение]  [Полиелей]  [Славословие]  [«на 6»]  [«на 4»]  [Тропарь]  [Кондак]  [Молитва]  [Канон]  [Акафист]
Даты: 
Иконы: 
Великое бдение (с малой вечерней): 

 

 

ПРЕПОДОБНОГО ОТЦА НАШЕГО СХИАРХИМАНДРИТА СЕВАСТИАНА, СТАРЦА КАРАГАНДИНСКОГО, ИСПОВЕДНИКА,

 

НА МАЛОЙ ВЕЧЕРНИ,

 Стихиры поем на 4 глас 6-й:

 От юности Господеви последовав, / родителей и любовь мирскую оставив, / в Оптиной пустыне с духоносными старцы вселился еси, / постных житие дeржа во смирении, / новомучеником Российским споследуя, / гонение от безбожных, радуяся, терпел еси, / хладных пределов Караганды дocтигл ecи, / идеже чистое житие, горя духом, скончал еси, / Христа Воскресша, яко бисер чудный, стяжав, / сия благодати причаститися / и нас сподоби отче Севастиане досточтиме.

 Терпел еси кротко, / от злочестивых богоборцев, / бием, укоряем, и ураняем за Господа, / Егоже желал еси, досточтиме,/ мира сего красная в ничтоже вменив, / странничество многотрудное со страстотерпцы Христовы возлюбил еси, / равноангельный монашеский

 

образ смиренно нося, / но являет тя Подвигоположник Христос, / в Церкви Своей светильника веры/ и изрядна испoведника.

 В светозарные дни Пасхального торжества, / равноангельное житие твое, скончав, священное, / чудеса совершаеши еси изрядна и преславна. / Предстоя Богу, тебе подавшему залог Божественен/ и венец нетленен и славу вечнующую. / Того убо моли, Севастиане, досточтиме, / егда яко Судия приидет / избавитися всякого озлобления / почитающим священную память твою.

 Слава, глас тойже:

 Сый со Отцем на престоле святем, / пришед на землю, от Девы родися, / плотию распныйся и погребыйся и воскресый, / на небеса паки восшедый, Духа Утешетеля верующим дарова, вопия: / аще кто хощет в след Мене идти, / да отвержется себе и крест свой понесет, / сему усердно последуя, / высоту приял еси небесную, / Севастиане, досточтиме, исповедниче Христов.

 И ныне, Богородичен гласа.

 На стиховне стихиры, глас 4-й:

 Плотию перстною обложен, / дух молитвою воскрилял еси,/ и к Богу умом восходя, / горния доброты зрел еси славу, / сего ради на тленную мира сего красоту / и безумный мятеж богоотступных человек / скорбно взирал еси / и, воздыхая, слезы проливал еси, / в небесное отечество преселитися желая,/ досточтиме Севастиане.

 Стих: Священницы Твои облекутся в правду, / и преподобнии Твои возрадуются.

 Великую твою благодати святыню / всем концем Церкви Русския возвещают чудеса твоя. / Како бо человек грешник / возможет такова знамения творити? / Воистину, свят еси, Севастиане преподобне, / прославляет тя Господь, яко прославльшаго Его / пред человеки на земли / и на небеси пред Отцем Своим.

 Стих: Блажен муж, бояйся Господа, / в заповедех Его восхощет зело.

 Демоном страшная твоя молитва, / кротости и смирения исполненная, / величия твоего виновна бысть, / тоя бо светом выну озаряем, / Христов ум стяжал еси, блаженне, / неизглаголанная таинства познавая, / будущая, яко настоящая зрел еси,/ на путь истины и спасения / всех приходящих к тебе, наставляя.

  Слава, глас 1-й:

 Досточтиме отче Севастиане, / чистоты сокровище, / погибающих помощниче, / даждь нам твердую руку помощи твоея/ и грехми присно погружаемых, / от смертоносных глубин изведи / и прочее жития время / в покaянии истеннем скончати нам помози/ и от вечнаго гнева спастися сподоби.

 И ныне, Богородичен гласа.

 Тропарь писан на великой вечерни.

 НА ВЕЛИКОЙ ВЕЧЕРНИ,

 Блажен муж: 1-й антифон. На Господи воззвах стихиры на 8,

глас 5-й:

 Радуйся, богоносе отче Севастиане, / от млада Христа Бога возлюбивый / и чистотою Тому прилепивыйся / детскою верою последствовавый, / в простоте сердца Тому послуживый / и разум духовный от Него приявый, / в светозарную Oптину пустынь к старцам духоносным пришел еси, / ихже благодати по прeемству унаследовав, / испроси нам мир и велию милость.

 Радуйся, преблаженне отче Севастиане, / плач неутешный демоном наведый: / людие бо, им верно служившия и работавшия,/ тобою апостольски наученнии и духовно просвещеннии, / попраша богопротивную гордыню их, / и Бога прославляша в душах и телесех своих / подающего верным мир и велию милость.

 Радуйся, преподобне Севастиане, / волею Христу сораспныйся,/ душевных страстей умершвлением пострадавый, / всеконечно греху умерый, / нетлению же и бессмертию воскресый / и ангельски во плоти поживый, / великое множество человеков ко Христу привел еси, / присно Тому моляся, / даровати мирови мир/ и душам нашим велию милость.

 Радуйся, досточтиме Севастиане, / от Бога священствовати положен был еси воистину, / умом чистым, сердцем смиренным и душею кроткою службу Тому принося, / беды претерпел еси и гонения, и болезни, / проповедания ради Божественныя истины,/ юже житием и словесы твоими заключенным в лагерях являл еси,/ немощныя укрепляя и верныя утверждая несомненною надеждою на Христа / темже и ныне нас к прилежной молитве сподвигни: / испросити мирови мир и душам нашим велию милость.

 Радуйся, прозорливе старче Севастиане, / помовая жезлом словес твоих / и расточенное в гонениях стадо Христовых словесных овец, / в бескрайних Казахстанских степях рассеянных/ и многия лишения и болезни от губящих я волков терпящих/ вокруг себе под благодатный кров Царицы Небесныя собрал еси, / прилежно Заступнице мира молитися / даровати мирови мир / и душам нашим велию милость.

 Радуйся, богомудре Севастиане, / отцу верных Аврааму подобник неложен, / Божественному бо Промышлению себе конечне вручивый, / гонения от безбожных кротко терпя, / отечества произгнан был еси / и в хладныя Карагандинския степи на страдания и смерть верную сосланный, / Иовлеву стяжал еси в болезнех крепость / и Давидово смирение, терпением проявив, / житие равноангельное на земли пожил еси, / и желание получил еси конечное, / престолу Пресвятыя Троицы в радости святых предстоиши днесь, / усердно за паству свою моляся: / даровати мирови мир / и душам нашим велию милость.

 Радуйся, преподобных сожителю Севастиане, / великаго старцев Oптинских духоноснаго сонма сопричастниче, / целомудрия образ и воздержания правило, / благочестия провозвестниче и умиления источниче, / Православия утверждение непоколебимо, / уставов Oптинских твердый хранителю, / Пресвятыя Богородицы и Иоанна Предтечи верный служителю, / исцелений струя приснотечная / монашествующих явился еси удобрение, / и всему стаду твоему пастырю и учителю.

 Радуйся, богоносе Севастиане, / течение воздержания непреложно совершивый, / и веру святую непорочно соблюдый,/ венцем правды украшенный, / егоже уготова ти Христос Господь,/ по достоянию подавая воздаяние: / яко священнотаиннику чисту и пастырю предоброму, / яко земну во плоти Ангелу и страдальцу терпеливу. / Тому усердно, отче, молися / даровати нам мир и велию милость.

 Слава, глас 8-й:

 Емуже всего себе от младенства возложил еси, / Eгоже во уме твоем присно молитвою обносил еси, / Егоже чистотою сердца твоего стяжал еси, / Егоже ради вся сладкая мира отринул еси, / Егоже ради гонения, лишения, биения, уничижения, благодарне претерпел еси, / Святых Святейшему Иисусу Сладчайшему, / Иже слуги Своя огнь палящий творяй, / преподобне Севастиане, всею крепостию твоею приверженный / пламенем Духа Святаго тебе обильно исполнившаго, / во еже терние страстей и грехов наших пожигати, / тьму же неразумия просвещати, / и всем верным путь в Царство Небесное отверзати.

 И ныне, Богородичен, глас тойже:

 Царь Небесный за человеколюбие на земли явися / и с человеки поживе, / от Девы бо Чистыя плоть приемый / и из Нeя прошедый с восприятием, / Един есть Сын, сугуб естеством, / но не Ипостасию. / Темже, совершеннa Того Бога / и совершеннa Человека воистину проповедающе, / исповедуем Христа Бога нашего:/ Егоже моли, Мати Безневестная, / помиловатися душам нашим.

 Таже вход. Прокимен дне. Чтения ооыытри преподобническия:

 

 Премудрости Соломони чтение ( глава 3 ):

Праведных души в руце Божией, / и не прикоснется их мука./ Непщевани быша во очесех безумных умрети, / и вменися озлобление исход их, / и еже от нас шествие — сокрушение; / они же суть в мире. / Ибо пред лицем человеческим, аще и муку приимут, / упование их безсмертия исполнено. / И вмале наказани бывше, / великими благодетельствовани будут,/ яко Бог искуси я и обрете их достойны Себе. / Яко злато в горниле, искуси их / и яко всеплодие жертвенное, прият я. / И во время посещения их возсияют/ и, яко искры по стеблею, потекут. / Судят языком и обладают людьми, / и воцарится Господь в них во веки./ Надеющиися Нань разумеют истину / и вернии в любви пребудут Ему, / яко благодать и милость в преподобных Его / и посещение во избранных Его.

 Премудрости Соломони чтение ( глава 4 ):

Праведник, аще и постигнет скончатися, в покои будет. / Старость бо честна не многолетна, / ниже в числе лет исчитается./ Седина же есть мудрость человеком, / и возраст старости — житие нескверное. / Благоугоден Богови быв, возлюблен бысть,/ и живый посреде грешник, преставлен бысть. / Восхищен бысть, да не злоба изменит разума его / или лесть прельстит душу его./ Рачение бо злобы помрачает добрая / и парение похоти пременяет ум незлобив. / Скончався вмале, исполни лета долга, / угодна бо бе Господеви душа его, / сего ради потщася от среды лукавствия./ Людие же видевше, и неразумевше, / ниже положише в помышлении таковое, / яко благодать и милость в преподобных Его/ и посещение во избранных Его.

 Премудрости Соломони чтение (глава 5 и 6 ):

Праведницы во веки живут, / и в Господе мзда их, и попечение их у Вышняго. / Сего ради приимут Царствие благолепия / и венец доброты от руки Господни, / зане десницею покрыет я и мышцею защитит их. / Приимет всеоружие рвение свое / и вооружит тварь в месть врагом. / Облечется в броня правды / и возложит шлем — суд нелицемерен. / Приимет щит непобедимый — преподобие, / поострит же напрасный гнев во оружие, / споборет же с ним мир на безумныя. / Пойдут праволучныя стрелы молниины / и, яко от благокругла лука облаков, на намерение полетят. / И, от каменометныя ярости исполнь, падут грады. / Вознегодует на них вода морская, / реки же потопят я нагло. / Сопротив станет им дух силы, / и, яко вихор, развеет их, / и опустошит всю землю сильных. Слышите убо, царие, и разумейте, / навыкните, судии концев земли. / Внушите, держащии множества и гордящиися о народех язык. / яко дана есть от Господа держава вам / и сила от Вышняго.

 На литии стихиры, глас 6-й:

 Днесь, православнии, священное совершаем торжество, / память чтуще приснопамятнаго отца и старца и заступника нашего преподобнаго Севастиана, / ангела бывша невещественным житием,/ священника Бога Вышняго и проповедника благодати, / пророка же, яко будущая прозираше, / добраго исповедника, яко за Христа пострадавша от безбожных гонителей. / Темже и со дерзновением молится / даровати мирови мир/ и душам нашим велию милость.

 Приидите христоименитые людие, / от конец Казахстанския земли совокупившеся, / приидите воспоим преподобнаго старца Севастиана Карагандинскаго, / иже, яко облак светел и росоносен, нам явися, / пламень праведно движимаго на ны за грехи наша гнева небеснаго утишающий, / и страстей душевных и телесных зной охлаждающий / излиянием умиленныя молитвы своея, / и изсохшия наша сердца оживляющий, / плоды же доброделания приносити помогающий / всем с верою и любовию притекающим к нему.

 Чистотою совести твоея сияя, / смерти телесныя не страшился еси, / сего ради и своих си всеконечне отреклся, / с равноангельными Oптинскими старцами пожил еси, / гонения же и многотрудныя страдания от богопротивных прияв, / апостольски в заключениях благовествуя, / просветил еси помраченныя человеки / и Христу привел еси прежде диавольскую ловитву, / Храм Пресвятей Богородице во граде Караганде воздвигл еси, / не яко господствуяй, но яко служай, во обращенных тобою пожил еси, / смирением и кротостию украшаем, / темже и Бог тебе превознесе/ и дарова тебе благодать просити мирови мир, / и душам нашим велию милость.

 Слава, глас 5-й:

 Радуйся днесь Казахстанская страна, / красуйся и ликуй, Богоспасаемый град Караганда, / приявшия землею своею токи кровей новомучеников Российских / и бесчисленная страдальческая тех телеса. / Многолетне в недрех своих покоявшия /и святыя мощи преподобнаго Севастиана исповедника,/ воздаяние от Христа неизглаголанное восприявшего, / егоже едино имя бесом губительно есть, / Aнгелом равностоятеля, песнь трисвятую воспевающа / и молящася о душах наших.

 И ныне, Богородичен, глас тойже:

 Храм и дверь еси, / палата и престол Царев, / Дево Всечестная,/ еюже Избавитель мой, Христос Господь, / во тьме спящим явися, / Солнце сый правды, просветити хотя, / яже созда по образу Своему рукою Своею. / Темже, Всепетая, / яко матерне дерзновение к Нему стяжавшая, / непрестанно моли спастися душам нашим.

 На стиховне стихиры, глас 2-й:

 Честный и светоносный, преподобне Севастиане исповедниче, твой праздник, / радости светлыя исполнен и веселия духовнaго. / Темже монахов и христоименитых людей множество сошедшеся, / псалмы и песньми восхваляем прославльшаго тя, Славы Господа / и блажим христоподражательная деяния твоя,/ яко бо крин благоуханный в пустыне Карагандинской процвел еси, / дарами духовными облагoухая душевныя наша чувства / и трисвятую песнь пети Богови подвизая: / Аллилуиа, аллилуиа, аллилуиа, Слава Тебе, Боже.

 Стих: Честна пред Господем / смерть преподобных Его.

 Небесныя пресветлыя обители / восприяша тя, новаго гражданина, / преподобне Севастиане прозорливе, / в нихже, радуяся, со ангелы и преподобных отец соборы водворяяся, / со апостолы и пророки и святители ликуя, / со мученики и праведники торжествуя, / с веселием Присносущней Троице предстоиши, / трисвятую песнь воспевая: / Аллилуиа, аллилуиа, аллилуиа, слава Тебe, Бoжe.

 Стих: Блажен муж, бояйся Господа, / в заповедях Его восхощет зело.

 Яже божественный языков апостол Павел, видев, написа: / око не виде, и ухо не слыша, / и на сердце человеку плотяну не взыдоша, / яже уготова Бог любящим Его. / Сих по преставлении твоем, блаженне Севастиане, достигши, / непристанно Триипостасному Божеству херувимскую песнь взываеши: / Аллилуиа, аллилуиа, аллилуиа, / слава Тебе Боже.

 Слава, глас 5-й:

 Песни Богогласныя приносим Ти, Христе, / Сыне Единородный и Превечнаго Отца Слове Соприсносущный, / в последния дни от Приснодевы Пречистыя и Духа Святаго воплотивыйся, / Крест и смерть и погребение плотию за грехи наша претерпел еси волею, / и воскрес еси славно, яко Бог, / человека возводя в первообразное блаженство, / егоже добрый пастырь, премудрый учитель и прозорливый старец наш Севастиан / равноангельное на земли житие и терпение гонений совершив, достиже. / Егоже молитвами Иисусе, Царю всех, / Православие и мир утверди во Отечестве нашем / и небеснаго Царствия Твоего сподоби нас.

 И ныне, Богородичен, глас тойже:

 Храм и дверь еси, / палата и престол Царев, / Дево Всечестная,/ еюже Избавитель мой, Христос Господь, / во тьме спящим явися, / Солнце сый правды, просветити хотя, / яже созда по образу Своему рукою Своею. / Темже, Всепетая, / яко матерне дерзновение к Нему стяжавшая, / непрестанно моли спастися душам нашим.

 На благословении хлебов тропарь преподобного дважды и

Богородице Дево: единожды.

 Тропарь, глас 3-й:

 Троицы Святыя служителю, / земне Aнгеле и небесне человече,/ духовнаго Oптинскаго старчества преемниче, / Христов священнотаинниче и исповедниче, / Духа Святаго обитель всечестная, / преподобне отче Севастиане, досточтиме, / испроси мирови мир / и душам нашим велию милость.

 НА УТРЕНИ,

 

На Бог Господь, тропарь преподобного дважды,

 Слава, и ныне, Богородичен:

 Тя ходатaйствовавшую спасение рода нашего, / воспеваем Богородице Дево: / плотию бо от Тебе восприятою, / Сын Твой и Бог наш, / Крестом восприим страсть,/ избави нас от тли яко человеколюбец.

 По 1-й стихологии седален, глас 4-й:

 Аще и посреди молвы житейския / в заточениях лагерных пребывал еси плотию, / но от Бога мыслию, молитву Иисусову творя, не отступал еси / и Той от юности твоея от тебе николиже отступи, / преподобне Севастиане исповедниче. / Темже и мы, грешные, молимся тебе: / не остави нас немощных, / но благодать Святаго Духа привлецы на нас / и просвети наши смыслы, / прилоги вражии помраченныя.

 И ныне, Богородичен, глас тойже:

 Услыши, Владычице, / от болезненная души вопиюща раба Твоего, / и многих лютых моих зол подаждь оставление, / избави негасимого огня геенскаго / и постави мя одесную Сына Твоего, / день бо и нощь предстательствуеши о нас, Всесвятая.

 По 2-й стихологии седален, глас 1:

 Погубих талант мой, егоже во святом крещении приях, / увы мне, что сотворю?/ Где обрящу другий? / Како явлюся к нелицеприятному Судии? / Что ли отвещаю ему? / К тебе убо притекаю, преподобне Севастиане богоносе, / да будеши теплый заступник мой / с Пречистой Богородицею, Господеви моляся / даровати ми оставление грехов / и милость в день судный.

 Слава, и ныне, Богородичен, глас тойже:

 Управи, Владычице Чистая, / окаянную мою душу и ущедри ю, / от множества прегрешений во глубину погибели погрузившуюся и в час мя страшный смертный / демонов оглаголющих и всякия муки исхити,/ покрывая пречистым омофором милости Твоея.

 По полиелеи седален, глас 6-й:

 Приидите христоименитых людей множество / в память досточтимаго отца и старца нашего соберитеся, / обстояще всеблагоговейно честную его и многоценную раку, / радостно лик псаломский составим днесь / и молебно возопиим ему: / преподобне отче наш Севастиане, / на небеси предстоя Христу Богу нашему / и Пречистей Деве и Матери Его / молися о стаде, тобою собранном / избавитися нам наветов вражиих, / умирити мир и спасти души наша.

 Слава, и ныне, Богородичен, глас тойже:

 Пресвятая Богородице, / во время живота моего не остави мене, / человеческому предстательству не ввери мя, / но Сама заступи и помилуй мя.

 Степенна, 1-й антифон 4-го гласа: От юности моея.

 Прокимен: Честна пред Господем / смерть преподобных Его.

 Стих: Что воздам Господеви о всех, яже воздаде ми.

 Евангелие преподобномученику, от Матфея, зачало 38 (10,32-33; преступка 37- 38; преступка 19, 27-30).

 По 50-м псалме стихира, глас 6-й:

 Евангельски Бога возлюбил еси, / мира красоту и суетную славу оставив, / спасительныя Oптинскаго старчества достигл еси пристани, / взем крест свой, последовал еси Христу, радуяся, / идеже темницею многовременною, / неядением лютым и долготною жаждею утомляемь, / Христа, пособствующа тебе, обрел еси, / преподобне Севастиане исповедниче, / темже и вселися в тя Пресвятый Дух, / иже изведя тя от уз темничных, / пастыря и учителя заблудшим дарова, / от диавольския ловитвы тех изымающа/ и к единей, святей, соборней, апостольской Церкве приводяща. / Помози убо и нам, преподобне, / от сетей лукаваго исхити ны, / и доведи до Царства Небеснаго.

 Канон Богородице со ирмосом на 6 и преподобному Севастиану

на 8, глас 3-й:

 Песнь 1.

 

Ирмос: Сушу глубородительную землю / солнца нашествова иногда: / яко стена бо, огусте обаполы вода / людем пешемореходящим / и Богоугодно поющим: / поим Господеви, славно бо прославися.

 Молебное тебе пение предначиная, смущаюся, отче преподобне. Како достойно есть воспевати тя? Обаче же от любве приношение мое приими и устне мои отверзи, яко да возвещу хвалу твою, Севастиане, досточтиме.

 Море страстей ты немокренно минул еси, преподобне, от враг невредився: бесов ополчения кротостию и смирением во глубину преисподния низверг еси, безбожных же человек хуления молитвою усмирил еси, поя Господеви, славно бо прославися.

 Погуби огнем молитв твоих, чудоносче, супостаты, гонящия мя. Се бо злыя помыслы и греховныя деяния настизают уже и несть мне избавления, аще не ты, преподобне, защитиши мя и абие истрeбиши я, якоже древле погруженныя египтянов колесницы и тристаты.

 Богородичен: Моих прегрешений, Владычице, пленицы расторгни и томящий мя грех, Приснодева, низложи, яко да благодарне воспеваю Тя всегда, Всенепорочная, Тобою спасаем.

 Песнь 3.

 Ирмос: Неплодная душе и бесчадная, / стяжи плод благославный, / веселящися, возопий: / утвердихся Тобою, Боже,/ несть свят, несть праведен, / паче Тебе, Господи.

 Делатель быв, блаженне, заповедем Господним, непрестанно в них поучаяся, любовию же Христовою воспламеняем, в гонении твоем муки претерпел еси многообразныя. Сего ради, радуяся, вшел еси в радость Господа своего, вопия: несть Свят и несть Праведен, паче тебе, Господи.

 Всего себе возложив, преподобне, Богови, жилище явился еси Пресвятаго Духа и Aнгелом и преподобных ликам единонравен. Темже в небесных кровах со преждеотшедшими Oптинскими старцами водворяяся, единогласно воспел еси: несть Свят, несть Праведен, паче Тебе, Господи.

 Образ иноческаго жития и священства правило был еси, досточтиме, столп терпения, пример мужества, веры утверждение, надежды окрыление, любве умножение, бесов и лукавых человек посрамление, не ведущих пети: несть Свят и несть Праведен, паче Тебе, Господи.

 Богородичен: Благоутробием Твоим, Богородительнице, всякаго мя избави осуждения, к Тебе прибегающа, и Тебе припадающа, и призывающа Твою благомощную помощь.

 Седален, глас 4-й:

 Мира красоту и яже в нем тленная нивочтоже вменяя, / пустынное пребывание со Oптинскими старцы паче возлюбив, / рукополагаемь же от Христа Бога, / чистотою жития священства одежду убелив, / поношения за Христа и гонения, радуяся, прияв,/ бесплодную пустыню и град Караганду облагаухал еси, / преподобне отче Севастиане досточтиме. / Темже ныне града Небеснаго показался еси житель, / в немже со ангелы и собором святых ликовствуя, / помяни и нас недостойных, / верою и любовию почитающих тя.

 Слава, и ныне, Богородичен:

 Множества скверных помышлений смущают мой ум / и вожделения страстная возстают на душу мою. / Кто исцелити возможет мя, Пречистая? / Возстания же и озлобления невидимых врагов моих кто исповесть возможет? / Но Твоими всесильными молитвами, Благая, / от всех сих заступи мя, / и избавление совершенное даруй.

 Песнь 4.

 Ирмос: Положил еси к нам твердую любовь, Господи:/ Единороднаго бо Твоего Сына / за ны на смерть дал еси. / Темже Ти зовем, благодаряще: / слава силе Твоей, Господи.

 Со Oптинскими старцы и чудотворцы предивными, ныне предстоя престолу Троицы Живоначальныя, умоляеши Бога о граде твоем и святем храме, утвержденном руками твоими, зриши же и предсказанный тобою величественный новый соборный храм, граду Караганде священнолепное украшение. Не отступай от нас духом своим, но присно ограждай молитвами твоими, да благодарне вопием: слава силе Твоей, Господи.

 Зиму лютую и пустыни зной летний терпением твоим победил еси, Христов исповедниче, теплоту духовную от веры и любве стяжав. Заповедь же Господню, еже злому не противитися, до конца исполнил еси, за гонящих и мучащих тя моляся к благих Виновнику вопия: слава силе Твоей, Господи.

 Богородичен: Помилуй, Едина Богомати, спаси и сохрани душу мою окаянную, потопляемую от бесов лукавых делы и страстьми. И прежде исхода моего сию покаянием и исправлением очистити помози.

  Песнь 5.

 Ирмос: К Тебе утренюю, всeх Творцу, / преимущему всяк ум мирови, / зане свет — пoвeления Твoя, / в нихжe нacтави мя.

 Луки злых coкрушил ecи кротким тeрпениeм твoим и брaнь их cмирениeм дo кoнца рaзoрил ecи, бoгoмудрe. Грaд Кaрaгaнду, якo Церкви Руccкия гoлгофу, cердцeм твoим вoзлюбил ecи, идежe в мoлитвe, cвященcтвe, душeпoпeчении и cтарчecтвe пoдвизавcя, вeнец нeтления cтяжал ecи.

 Не устраши тебе, преподобне, долгота жестокаго пути, в онь- же, Христу Богу подражая, пошел еси, от богопротивных гонителей ссылаемь. И николиже уклонился еси от теснаго пути, вводящего в вечный живот, егоже в дни Светозарныя Пасхи достигл еси, да богоявлен священным твоим исповедничеством явишися всем.

 Таков нам подобаше Архиерей; преподобен, верен, несквернен, незлобив, языков апостол Павел, восклицая, преднаписа священный образ богоподражательных твоих нравов, досто-чтиме. Принеси о нас молитвы твоея кадило благовонное, да спасет Господь от вечныя гибели души наша.

 Богородичен: Упование мое Ты еси, Пречистая, спасение и похвала, темже прибегаю к покрову Твоему, не гнушайся мене, грехи многими ныне поглощенна, но, предварив, спаси мя.

 Песнь 6.

 Ирмос: Бездна последняя грехов обыде мя, / и исчезает дух мой; / но прострый, Владыко, высокую Твою мышцу, / яко Петра, мя, Управителю, спаси.

 Поем монашаския подвиги твоя, чествуем узы каждением и псалмы, мощем твоим покланяемся, яко ароматы страдальчества и тепения миропомазанныя. И дивному во святых Своих Триединому Богу покланяяся, ублажаем тя, досточтиме.

 Нощию, яко днем, бдел еси и в житии своем не дал еси сна довольна очима твоима, ни веждам дремания, дондеже сподобился еси видети праведных селения, поющих Пасху Божию спасительную. Сея радости и нас причастники сподоби быти молитвами твоими.

 Призван быв, преподобне, Божественною благодатию послужити в Казахстанской стране во граде Караганде Всепречистей Матери Божией и равноангельное иноческое житие людям, тамо живущим, показати. Ты же, яко пастырь истенен, рассеянных от лукавых гонителей собирая, за стадо свое и за многих, хотящих спастися, душу свою положил еси.

 Богородичен: Красоту ми ведети сподоби славы Твоея, егда от плоти моея имам разлучитися, яко утешение мое еси, Владычице, радование и умиление.

 Кондак глас 3-й:

 В радость Господа Воскресшаго вшедшаго, / преподобным Oптинским старцем сликовника, / мучеников и исповедников сопричастника, / священнотаинникам Божиим сослужителя, / земна Aнгела и небесна человека, / града Караганды боголепное украшение, / Казахстанския страны богомольца изрядна, / Церкви Русския похвалу / ублажим, вернии, / с веселием ему вопия: / радуйся, Севастиане, преподобне отче наш.

 Икос:

 Евангельскому словеси радостною душею от млада внимал еси, преподобне, / душевный разум вперив к истинному Свету, / душетленныя страсти до конца потребил еси, / смиренным и безмолвным житием предивен бывый, / сего ради теплый к Богу о нас ходатай показался еси. / Егоже моли даровати нам достойно, / тебе подобно, послужити Ему, / исповедниче веры благочестивыя и образе кротости духовныя.

 Песнь 7.

 Ирмос: Трие отроцы в пещи, Троицу прообразивше, / прещение огненное попраша / и, поюще, вопияху: / благословен еси, Боже отец наших.

 Нищ духом, по словеси Господню, богатство долготерпения и добродетелей стяжал еси, имиже угодил еси Владыце Небесному, и Царство вечное унаследовал еси, вопия: благословен еси Боже отец наших.

 Огнь лютый гонений и долготерпение трудов болезненных, роса бысть тебе, блаженне. Фараона бо мысленнaго морем слез и током молитв твоих потопил еси, в радости душевней вопия: благословен еси, Боже отец наших.

 В седмерицею разженной пещи злохулений, гонений и искушений неврежден сохранивыйся, досточтиме, преподобне страдальче, и мене из пламене греховнаго неопально изми, да якоже в житии твоем, тако и в чудесех твоих прославится благословенный Бог отец наших.

 Богородичен: Яко разбойник, взываю Ти: помяни мя, Человеколюбче, плачу, яко блудный, и вопию: кающася приими, согрешивша спаси, Богородицы ради, Многомилостиве.

 Песнь 8.

 Ирмос: Вещественнаго огня пламень / невещественным увядиша Богозримии отроцы и пояху: / благословите вся дела Господня, Господа.

 Течение веры, яко солнце землю от конец небесе, претекл еси доблественне, яко страдалец — монах и Божественный иерей, сугубо от Церкви Зиждителя венчаем и радуяся, поя: Благословите, вся дела Господня, Господа.

 Путь жития пространный, сладостию прельщающий нас, обличай, богомудре, яко лживый, и скорбь великую душам носяй, яко да радостно в долготерпении сотворим узкаго пути терновное шествие, поя: Благословите, вся дела Господня, Господа.

 Православным христианом испроси, преподобне, мир, здравие и спасение, и на враги одоление, да в радости душевной возопиим: Благословите, вся дела Господня, Господа.

 Богородичен: Наляцы и царствуй, Иисусе, Царю царствующих, православным споборствуя, и всех окормляя к Царству бесконечныя Твоея славы, молитвами неизреченно Рождшия Тя.

 Песнь 9.

 Ирмос: На Синайстей горе виде Тя в купине Моисей, / неопально огнь Божества заченшую во чреве, / Даниил же Тя виде гору несекомую, / жезл прозябший, Исаия взываше, от корене Давидова.

 Иноческая тихая и безмолвная Oптина пустынь от богопротивных разоренная, и многая лета в плаче и сетовании бывша, ныне убо радостию веселится, понеже не токмо первообразная красота ея паки возвратися, но и цельбоносныя мощи духоносных старец яви в ней Бог. С нею же и град Караганда свеселится, единаго от дивнаго преподобных отец собора мощи досточтимаго Севастиана Oптинскаго в себе имуще, иже великий Дародатель Церкве Своей даровал еси.

 Светлостию подвигов богоприятных просиял еси, отче, и восприял еси благодать молитися о нас, вспомоществуя верным в подвигах спасения, яко сосуд Благодати Божия изрядный.

 Неприступным светом Божественным осияваем, и в вышних обителех со святых ликами водворяяся, Зиждителю всяческих и Спасителю человеков о стаде, тобою собранном, моляся неоскудно не прeстай, прилежно просим тя, досточтиме.

 Богородичен: Пощади мя, Господи, егда приидеши судити миру всему, и не осуди мене по достоянию дел моих, но милостию Твоею спаси мя, молитвами Пречистыя Богородицы, предстательством преподобнаго Севастиана, досточтимаго исповедника, и всех святых, от века Тебе благоугодивших.

 Светилен, глас 6-й:

 Возлюбленное и вожделенное тебе от младаго возраста / светоносное имя Иисусово, / егоже всегда во уме и сердце молитвою держал еси, / новаго тя, Моисею подобнаго, Боговидца содела, / во мрак таинственный священнотайне входящаго. / Темже, небоявленне Севастиане досточтиме, / и мою душу, мраком греховным покровенную, / просвeти любве Иисусовы зарею, / и на безстрастия гору смирением возведи.

 Слава, и ныне, Богородичен, глас тойже:

 Светозарная Божия палато / и недоуменный Светодавца Престоле, / Мати Безневестная, / просвeти нас светом Сына Твоего, / да образ Божий, помраченный страстьми, / паки славою первозданною просияeт в нас, / воистину Богородицу Тя исповедающих.

 На хвалитех стихиры, глас 2-й:

 Богомудре отче Севастиане, / душу твою и тело от страстей очистив, / Святому Духу обитель прекрасная явился еси, / иже тя славна прозорливца концем Российским показал / и в чудесех велика светильника содела, / просвещающаго во тьме грехов сущих, / темже, яко наставника тя всем верным, / сошедшеся, досточестне, ублажаем.

 Стих: Восхвалятся преподобнии во славе / и возрадуются на

ложах своих. 

Яко мудрый строитель, / не на песце самонадеяния, / но на камене Христовы веры / дом добродетели твоея смирением созидал еси, / темже никая скорбь и теснота, / ниже кое искушение и беда, / ни гонение, ни мучение / не возмогоша от любве Божия разлучити тебе, / досточтиме богомудре отче Севастиане,/ молитвами твоими спаси души наша.

 Стих: Честна пред Господем / смерть преподобных Его.

 Вся пристрастия мирская оставил еси: / ни имения когда, блаженне Севастиане, стяжав, / ни сладостей и прохлаждения жития вожделев, / ни славы суетныя возлюбив. / Темже, егда Воскресший Господь возгласи тебе, / радостно душею твоею к Нему пришел еси/ и, яко исповедник, в чертозеAгнчем водворился еси, / яко един от страдальцев Казахстанския земли / и блаженный сонаследник Христов. / Емуже не престай моляся,/ спасти и просветити души наша.

 Слава, глас тойже:

 Велие воистину чудо зрим: / како ты, богоносе Севастиане, в мире живый / и соблазны отовсюду окружен, / равноангельныя добродетели исполнил еси / и, противу духов злобы поднебесных / во плоти подвизався, / тех крепость низложил еси, / противу же богоотступных и богохульных человек неистовства / кротость, смирение и молитву безмолвную являл еси. / Бессмертия славою от Подвигоположника Христа увенчанный, / не престай моляся Тому / даровати Отечеству нашему мир / и душам нашим велию милость.

 И ныне, Богородичен гласа.

 Славословие великое и отпуст.

 НА ЛИТУРГИИ

 Блаженны от канона, песни 3-я и 6-я. Прокимен:

Честна пред Господем / смерть преподобных Его.

Стих: Что воздам Господеви о всех, яже воздаде ми.

 Апостол Ефес. зачало 233 ( 6, 10-17 ).

 Аллилуарий: Священницы Твоя, Господи, облекутся в правду/ и преподобнии Твои возрадуются. Блажен муж бояйся Господа, в заповедех Его восхощет зело.

 Евангелие от Луки, зачало 64 ( 12, 8-12 ).

 Причастен: В память вечную будет праведник.

Молитва: 

 

 

  МОЛИТВА

О, пречестная и священная главо, благодати Святаго Духа исполненная, Спасoво со Отцем обиталище, старцев оптинских учениче и преемниче, града Караганды светлейшее украшение, Казахстанския страны бoгодарованный молитвенниче, Церкви Русския пастырю богопрославленный, сирым и вдовицам заступниче, немощных врачу безмездный, правило веры и благочестия, преподобных сожителю и мучеников сопричастниче, богоносне отче наш Севастиане досточтиме! К тебе усердно прибегая, моление теплое приносим: от сокровищницы твоея подаждь и нашему убожеству; смирением твоим нашу гордыню низложи; безстрастием наша страсти попали; бодроствованием лености навык от нас отжени; слезными токи наше нечувствие пробуди; бдением от нерадения нас возстави; молитвами и в нас пламень молитвы возжги; любовию нас братолюбны сотвори; подаждь же нам дух кротости и смирения, дух чистоты и благочестия; от страстей многонедужия нас свободи и ко истинному покаянию приведи. Ты бо во уме твоем непрестанно имел еси на Кресте Распявшагося за нас Сына Божия, Того сладчайшее Имя во уме и в сердце непрестанно имети и нас научи, да любовию Тому пламенея, страшный оный день судный сретити уготовимся, и в Царствие Небесное внити с тобою сподобимся, славити и воспевати Триединую державу Бога нашего: Отца и Сына и Духа Святаго во веки. Аминь.

Акафист: 

 

 

АКАФИСТ ПРЕПОДОБНОМУ И БОГОНОСНОМУ ОТЦУ НАШЕМУ КАРАГАНДИНСКОМУ СТАРЦУ СХИАРХИМАНДРИТУ СЕВАСТИАНУ ИСПОВЕДНИКУ.

Кондак 1.

Избранный от Пастыреначальника Христа Иисуса в годину лютых гонений, от безбожныя власти воздвигнутых, преемником быти духовныя благодати старчества Оптинскаго, кроткий за веру православную страдальче и мужественный исповедниче Христов, граду Караганде богодарованный светильниче веры и благочестия, всея Казахстанския страны неусыпный хранителю, Церкви Русския похвало и христоименитых людей радование, преподобне отче Севастиане. Ублажаем подвиги и труды твоя, ради наследия Царства Небеснаго тобою подъятыя и, прославльшаго тя Господа славы прославляюще, с любовию теплою вопием ти: Радуйся, преподобне Севастиане, веры благочестивыя исповедниче и образе кротости духовныя.

Икос 1.

Ангелов Творец, предуведивый тя от сотворения мира, в последния сия времена показа тя, преподобне Севастиане, Ангела быти невещественным житием, священнотаинника же и провозвестника благодати, пророка же, яко будущая прозиравшаго, твердаго исповедника, яко за Христа гонения и мучения претерпевшаго, и научи нас воспевати тебе таковая:

Радуйся, родителей благочестивых отрасль благоуханная;

Радуйся, в купели святаго крещения благодатию Духа Святаго просвещенный.

Радуйся, благочестию родительскому измлада поревновавый;

Радуйся, от отца и матери ко преподобному Амвросию в Оптину пустынь на благословение приведенный.

Радуйся, иноческое житие вседушевне возлюбивый;

Радуйся, в творении заповедей Божиих себе чиста издетска утвердивый;

Радуйся, от юности твоея вся мира сего красная, Бога ради, презревый.

Радуйся, Царствия Небеснаго взыскуя, в Оптиной пустыни под осенением духовных старцев поселивыйся;

Радуйся, своея воли исполнения совершенно отвергшися.

Радуйся, послушанию и смирению вседушно покоривыйся;

Радуйся, преподобного старца Иосифа кроткий учениче и послушниче,

Радуйся, богоноснаго старца Нектария сподвижниче и сотаинниче;

Радуйся, преподобне Севастиане, веры благочестивыя исповедниче и образе кротости духовныя.

Кондак 2.

Видяще преподобный Нектарий, яко за кротость твою и смирение дарова ти Небесный Дародатель благодать прозрения духовнаго, чадам своим в тебе, преподобне Севастиане, преемника себе быти указа, за сострадание и милосердие твое к страждущим "летом" тя именуя и научая всех благих Промыслителю — Богу пети: Аллилуиа.

Икос 2.

Разум, зарями Духа Святаго осияваем, имея, евангельски Бога, в Троице певаемаго Ипостасей, возлюбил еси, досточтиме. Суетную славу мира оставив, спасительныя Оптинскаго старчества достигл еси пристани и, взем крест свой, последовал еси Христу со духовными старцы, постников и воздержников житие держа во смирении. Сего ради вернии научишася воспевати тебе:

Радуйся, тесный и прискорбный путь паче пространнаго возлюбивый;

Радуйся, многомятежие мира презревый.

Радуйся, яко боголюбезную чистоту душевную и телесную сохранил еси;

Радуйся, яко постом и молитвою пременил еси тленная на нетленная.

Радуйся, яко постным воздержанием плоть твою духови покорил еси;

Радуйся, яко послушанием и безмолвием страсти душевныя умертвил еси.

Радуйся, яко слезами покаяния землю сердца твоего напоил еси;

Радуйся, яко земная отринув, ум твой к небесным благам возвел еси.

Радуйся, яко сладчайшее имя Иисусово во уме твоем молитвою присно обносил еси;

Радуйся, Им, яко Святых Святейшим Словом, Превечнаго Бога Отца Духом Святым познал еси.

Радуйся, яко благодать Утешителя Духа Истины чистотою сердца твоего стяжал еси;

Радуйся, яко силу духовнаго прозрения и старчества от Бога приял еси;

Радуйся, преподобне Севастиане, веры благочестивыя исповедниче и образе кротости духовныя.

 

Кондак 3.

Силою благодати Божия чрез духовное окормление старцев Оптинских веден был еси тесным путем иноческаго жития к восприятию жребия пастырскаго в Церкви Святей служения и подвига исповедничества Христа Распята и Воскресша. Ему же во всем житии твоем, преподобне Севастиане, воспевал еси: Аллилуиа.

Икос 3.

Имуще в сердце твоем веру твердую, надежду несумненную, любовь истинную к Распятому за ны Христу Богу нашему, во время воздвигнутых богоборческой властию гонений на Церковь Божию, со смирением и кротостию подклонил еси главу твою престолу Благодати, дар священства от рук архиерейских трепетным сердцем приемля ради спасения гибнущих от атеистическаго злосмрадия. Тем же от усердия нашего восписуем ти таковая:

Радуйся, Христу, Доброму Пастырю, усердно послуживый;

Радуйся, священнотаинниче Христов, дарами Духа Святаго сияющий.

Радуйся, душу твою за врученное стадо христовых словесных овец положивый;

Радуйся, ищущим Царствия Небеснаго спасительнаго пути проповедниче.

Радуйся, взыскующим горняго Иерусалима богомудрый вождю;

Радуйся, во благочестии труждающимся богодарованный наставниче.

Радуйся, обуреваемым страстьми греховными добрый кормчий;

Радуйся, немощных и малоискусных терпеливый учителю.

Радуйся, изнемогающим от уныния и печали благоприятное утешение;

Радуйся, беспомощным скоропредстательный помощниче.

Радуйся, черноризцам предивный отец и старец прозорливый;

Радуйся, уставов Оптинских хранителю ревностный.

Радуйся, преподобне Севастиане, веры благочестивыя исповедниче и образе кротости духовныя.

Кондак 4.

Бури лютых гонений, от безбожныя власти воздвиженныя, не убоявся, со всеми Новомучениками и Исповедниками Российскими подъял еси на себе благое иго Христово и, горя духом, несл еси легкое бремя Его. Хладных пределов Караганды достигл еси, идеже бесчисленное множество невинных страдальцев души своя Богу предаша. Ты же, отче благосерде, молитвы твоя о упокоении их усердно Агнцу Божию приносил еси, надгробное рыдание творяще песнью: Аллилуиа.

Икос 4.

Слыша, яко чада церковная по всему лицу Святой Руси за отцепреданную православную веру лютую смерть и жестокия гонения приемлют, не устрашился еси, блаженне, долготы жестокаго пути, в онь же смиренно пошел еси, от богопротивных гонителей ссылаем. Зиму лютую и пустынный зной летний и ярость огненную лагерных пыток терпением твоим победил еси, теплоту духовную блаженства вечнаго стяжав. За еже мы вопием тебе таковая:

Радуйся, нищетою духовною блаженства Царства Небеснаго унаследовавый;

Радуйся, плачем о грехах утешение Христово приявый.

Радуйся, алчбою и жаждою правды Божия нетленныя пищи небесныя насытивыйся;

Радуйся, милостию сострадания к ближним милость Божию восприявый.

Радуйся, во страданиях твоих чистым сердцем Бога зревый;

Радуйся, во умиротворении озлобленных, яко сын Божий нареченный.

Радуйся, во изгнании правды ради блаженства Царства Небеснаго приобщивыйся;

Радуйся, в ложном поношении и злословии от нечестивых во Христа облекийся.

Радуйся, Божественному Промышлению себе конечне вручивый;

Радуйся, во изгнании от земнаго Отечества отцу верных Аврааму подражавый.

Радуйся, в терпении болезней и скорбей Иовлеву крепость стяжавый;

Радуйся, в кротком терпении гонений Давидово смирение проявивый.

Радуйся, преподобне Севастиане, веры благочестивыя исповедниче и образе кротости духовныя.

Икос 5.

Боготечная звезда, Оптинскими старцами возженная, явился еси, отче Севастиане, досточтиме. От Бога священнодействовати положен был еси воистину, умом чистым, сердцем смиренным и душею кроткою службу Тому принося, беды претерпел еси и гонения, и болезни, исповедания ради Божественныя Истины, юже житием и словесы твоими заключенным в тюрьмах и лагерях и всем ссыльным являл еси, немощныя укрепляя и верныя утверждая благодарне пети Богу: Аллилуиа.

Кондак 5.

Видевше окружившия тя в лагерных узах людие кротость и любовь твою, чистотою совести твоея сияющия, удивляхуся крайнему терпению твоему. Мы же, ведяще многотрудная страдания твоя и болезни, ублажаем тя, апостольски в заключенных благовестившаго и помраченныя смыслы человеков просветившаго и прежде диавольскую ловитву ко Христу приведшаго, и благодарне зовем ти:

Радуйся, крине благоуханный, в степях Карагандинских процветый;

Радуйся, миром христоподражательных добродетелей иссохшия души исцеливый.

Радуйся, неядением лютым и долготною жаждею в темнице многовременне томимый;

Радуйся, в лишениях сих Христа, пособствующа тебе обретый.

Радуйся, николиже постнаго воздержания оставивый;

Радуйся, молитвою к Богу присно пламенеющий.

Радуйся, благодатию Духа Святаго невидимо укрепляемый;

Радуйся, ея же силою заблудшия от диавольския ловитвы изымаzй.

Радуйся, тех приводяй ко единей, Святей, Соборней и Апостольстей Церкви;

Радуйся, покаянию истинному и благочестивой жизни их научаяй.

Радуйся, тако плач неутешный духовом злобы поднебесныя наведый;

Радуйся, прежде бесовом рабски служившия ко Господу обративый и спасый.

Радуйся, преподобне Севастиане, веры благочестивыя исповедниче и образе кротости духовныя.

Кондак 6.

Проповедует Казахстанская страна, приявшая землею своею токи кровей Новомучеников Российских и бесчисленная страдальческая тех телеса многолетне в недрех своих покоящая, равноангельное житие, равноапостольския труды и чудес множество преподобнаго Карагандинскаго старца схиархимандрита Севастиана исповедника, научая верных Подвигоположнику Христу Иисусу пети: Аллилуиа.

Икос 6.

Возсия обширным просторам Казахстана из богоспасаемаго града Караганды просвещение совершенных твоих добродетелей, преподобне отче Севастиане. Ты бо, яко облак светел и росоносен явился еси, пламень праведно движимаго на ны за грехи наша гнева небеснаго утишающий и зной страстей душевных и телесных охлаждающий, иссохшия сердца наша оживляющий и плоды добродетелей приносити помогающий всем воспевающим ти таковая:

Радуйся, бесплодную Казахстанскую степь плодами добродетелей твоих облагоухавый;

Радуйся, град Караганду, яко Церкви Русския Голгофу, сердцем твоим возлюбивый.

Радуйся, в нем во образ Оптиной пустыни во имя Пресвятыя Богородицы пречудный храм устроивый;

Радуйся, в том — в память Предтеченского скита в честь Крестителя Иоанна престол благодати воздвигнувый.

Радуйся, в храме сем, яко в новой обители Оптиной вся благолепно устроивый;

Радуйся, в молитве, священстве, душепопечении и старчестве нелестно подвизавыйся.

Радуйся, яко днем бдел еси и нощию не дал еси сна довольно очима твоима;

Радуйся, яко многия священники, монахи и инокини, от лукавых гонителей рассеянныя, на месте сем собрал еси.

Радуйся, яко мирян множество под благодатный кров Царицы Небесныя привел еси;

Радуйся, яко монашествующим явился еси добрый кормчий.

Радуйся, яко и всему стаду твоему пастырь и учитель предобрый был еси;

Радуйся, не яко господствуяй, но яко служай во обращенных тобою пожил еси.

Радуйся, преподобне Севастиане, веры благочестивыя исповедниче и образе кротости духовныя.

Кондак 7.

Хотя отечества небеснаго достигнути, перстною плотию обложен, дух твой молитвою воскрилял еси и, к Богу умом твоим восходя, горния доброты зрел еси славу, со всеми ангельскими силами поя Богу: Аллилуиа.

Икос 7.

Новаго тя показа гражданина горняго Иерусалима Небесный Домовладыка: мира красоту и яже в нем тленная ни во что же вменившаго, пустынное житие с равноангельными Оптинскими старцами предпочетающа, священства одежды чистотою жития убелившаго, поношения и гонения, Христа ради, с радостию претерпевшаго и многообразными дарами Духа Святаго преукрашеннаго. Сего ради вернии научишася воспевати тебе:

Радуйся, от юности в творении заповедей Господних потрудивыйся;

Радуйся, во иночестем житии невещественным ангельским чинам уподобивыйся.

Радуйся, духоносных Оптинских старцев и всех преподобных отцев сликовниче;

Радуйся, добропобедным мучеником и Христовым исповедником сопричастниче.

Радуйся, Божиих священнотаинников благоговейный сослужителю;

Радуйся, веры православныя утверждение.

Радуйся, церкви непоколебимый столпе;

Радуйся, пастырю, душу за стадо твое положити готовый.

Радуйся, многия муки и злохуления в гонении за Христа претерпевый;

Радуйся, твердым веры исповеданием вернаго служителя Небеснаго Царя себе быти показавый.

Радуйся, скорбми многими в радость Господа вшедый;

Радуйся, оную всем приходящим к тебе обильно подающий.

Радуйся, преподобне Севастиане, веры благочестивыя исповедниче и образе кротости духовныя.

Кондак 8.

Страшна бысть демонам твоя, преподобне отче Севастиане, молитва, кротости и смирения исполненная. Тоя бо светом выну озаряем, Христов ум стяжал еси, неизглаголанная таинства познавая и будущая, яко настоящая созерцая. Всех приходящих к тебе от демонскаго дручения свобождал еси и на путь истины и спасения наставлял еси, Богу вопия: Аллилуиа.

Икос 8.

Весь желанием божественным объят был еси, священне, житие равноангельное на земли пожил еси и желание получил еси конечное: в светозарныя дни Пасхального торжества богоносною душею твоею в небесныя кровы отлетел еси, и престолу Пресвятыя Троицы в радости святых предстоиши и слышиши от нас похвальная сия:

Радуйся, от земнаго Пасхального торжества в радость Пасхи вечныя восшедый;

Радуйся, на земли всеконечне греху умерый, на небеси нетления бессмертия приобщивыйся.

Радуйся, яко Святых Святейшему Иисусу Сладчайшему во славе вечной предстоиши;

Радуйся, яко о всех чтущих память твою, пред Ним ходатайствуеши.

Радуйся, сугубую благодать от Него приявый ищущим спасения помогати;

Радуйся, даром врачевания недуг душевных и телесных от Него прославленный.

Радуйся, милости Божия струя неизсякаемаz;

Радуйся, радости духовныя, тишины же и мира источниче неисчерпаемый.

Радуйся, светлый облаче, зной страстей греховных утоляющий;

Радуйся, роса благодатная, сердца верных орошающая и веселящая.

Радуйся, светильниче, светом добродетелей в нощи мира сего нам присно сияющий;

Радуйся, грозде виноградника Христова, благодатно Духа Всесвятаго питающий нас и веселящий.

Радуйся, преподобне Севастиане, веры благочестивыя исповедниче и образе кротости духовныя.

Кондак 9.

Всякое естество ангельское удивися великому свыше тебе дарованию, яко небесная пресветлыя обители восприяша тя, преподобне Севастиане прозорливе, новаго гражданина со бесплотными Силами и богоносных отец соборы водворяющася, со апостолы, пророки и святители ликовствующа, со мученики и праведники торжествующа и вопиюща Богу: Аллилуиа.

Икос 9.

Витии суемудреннии, гордынею ослепленныя, послушавша гласа человекоубийцы искони и отца лжи диавола, яко звери дикия, яростию безбожия дышущия, воздвигоша на Невесту Божию — Святую Церковь гонения лютыя, в них же Подвигоположник Христос Господь, яви тя, досточтиме, Православия светильника и изрядна исповедника, научая верных воспевати тебе:

Радуйся, мучений за исповедание истиннаго Бога не устрашивыйся;

Радуйся, душу твою за веру православную положити не отрекийся.

Радуйся, прещений безбожныя власти не убоявыйся;

Радуйся, во изгнании твоем к познанию Бога мучителей привести потщавыйся.

Радуйся, иссохшую пустыню сердец их слезною молитвою твоею удобривый;

Радуйся, кротостию и молчаливым терпением твоим семена слова Евангельскаго в души их посеявый.

Радуйся, грозныя тучи темных их помыслов силою молитв твоих рассеявый;

Радуйся, данною ти от Бога благодатию к покаянию и сокрушению сердечному тех приводивый.

Радуйся, врата Царствия Небеснаго тем отверзавый;

Радуйся, водою ключевою тех напояя, воду нетления вечнаго им подававый.

Радуйся, пост и воздержание храня, пищу и одежду заключенным раздававый;

Радуйся, яко и скоти тебе любляша и в зимний мраз теплом тел своих тебе согреваша.

Радуйся, преподобне Севастиане, веры благочестивыя исповедниче и образе кротости духовныя.

Кондак 10.

Спасти хотя род человеческий, Сый со Отцем на престоле святем, пришед на землю, от Неискусобрачныя Девы родися, плотию распныйся и погребыйся и воскресый, и на небеса паки восшедый, глаголя: аще кто хощет в след Мене идти, да отвержется себе и крест свой понесет. Сему усердно последуя, преподобне Севастиане, высоту приял еси небесную, поя Христу: Аллилуиа.

Икос 10.

Стену несокрушимую и утверждение непреоборимое обретоша тя, богоносе Севастиане, православнии людие не точию Казахстанския страны, но и всей вселенней, ибо во светозарныя дни Пасхального торжества равноангельное житие твое скончав, священне, по всем концем земли чудеса совершаеши еси изрядна и преславна, предстоя Богу, тебе подавшему залог Божественен и венец нетленен и славу вечную. Сего ради вернии воспевают тебе:

Радуйся, Христа, Божию Силу и Божию Премудрость, стойко пред человеки исповедовавый;

Радуйся, яко и Господь исповеда тя пред Отцем Своим небесным и святыми ангелы Его.

Радуйся, блистанием трисолнечнаго света Божественнаго ныне осиянный;

Радуйся, мощи твоя святыя в знамение твоего с нами пребывания оставивый.

Радуйся, яко твоя мощи исцеляют всякия скорби и болезни;

Радуйся, яко тыя сущим в печали и смущении бывают увеселение.

Радуйся, яко теми немолчно проповедуется будущее всеобщее Воскресение;

Радуйся, яко мощей твоих демоны трепещут.

Радуйся, чаше, многоценныя дары Божии преизобильно изливающая;

Радуйся, сосуде, целебное миро болящим источающий.

Радуйся, светильниче, сущих во тьме и сени смертней светом Христовым озаряющий;

Радуйся, кадило, фимиам молитв богоприятных Богу о нас присно возносящее.

Радуйся, преподобне Севастиане, веры благочестивыя исповедниче и образе кротости духовныя.

Кондак 11.

Пение благодарственное Церкви Зиждителю вси православнии взывают, яко дарова тя всем ищущим спасения изрядна помощника и тверда заступника. Тем же и нам, святую память твою, преподобне Севастиане, почитающим, твердую руку помощи твоея подаждь и грехми присно погружаемых от смертоносных глубин изведи и прочее жития время в покаянии истеннем скончати нам помози и от вечнаго гнева спаситися сподоби, поющим: Аллилуиа.

Икос 11.

Светозарное светило, зарями немерцающаго света Пресвятыя Троицы сияющее, всей Казахстанстей стране явился еси, досточтиме отче, лучами христоподражательных добродетелей твоих тьму греховную разгоняющее и теплотою богоприятных молитв твоих сердца верных согревающее, иже благодарне восписуют ти таковая:

Радуйся, Казахстанския страны благодатное сокровище и украшение;

Радуйся, России православныя радование и утешение.

Радуйся, Оптиной пустыни благоплодное прозябение;

Радуйся, града Караганды покрове, ширший облака.

Радуйся, многотекущая реко, сердца наша спасительным учением напояющая;

Радуйся, в море многоразличных напастей погибающим надежное пристанище.

Радуйся, злосмрадие страстей от приходящих к тебе прогоняющий;

Радуйся, воздвизаемых от мира, плоти и диавола искушений ходатайством твоим свобождающий.

Радуйся, нераскаянных грешников к совершенному покаянию побуждающий;

Радуйся, духов лукавых прогонителю и полчищ бесовских победителю.

Радуйся, ран греховных врачу благоискуснейший;

Радуйся, сиянием благодати Божия души наша озаряющий.

Радуйся, преподобне Севастиане, веры благочестивыя исповедниче и образе кротости духовныя.

Кондак 12.

Благодать, данную ти от Бога, сведуще, тебе милостиваго нашего и скоропослушливаго отца прилежно просим: вознеси дерзновенную твою молитву ко престолу Живоначальныя Троицы о пользе душ наших и невозбранном преитии от земли на небо. Умоли, святе, всеблагаго Бога о граде твоем, о святем храме, преподобническими руками твоими созданном. Приклони ухо твое и ко по предречению твоему сооруженному величественному соборному храму, в нем же чудоточащими мощами твоими почиваеши, подвизая всех с верою, благоговением и страхом Божиим входящих в онь, пети Богу: Аллилуиа.

Икос 12.

Поюще дивная дела Божия в путях Церкви Русския в завершении тысячелетняго свидетельства Ею света Святаго Православия явленная, недоумеваем, трепещем, купно же и радуемся. Что убо зрим ?! — Иноческая тихая и безмолвная Оптина пустынь, от богопротивных разоренная и многая лета в поругании и запустении бывшая, ныне радостно веселится: понеже не токмо первообразная красота ея паки возвратися, но и цельбоносныя мощи духоносных старцев яви в ней Бог. С нею же и прежде безвестный и бесплодный град Караганда свеселится: святыя мощи единаго от дивнаго собора преподобных оптинских отец в себе усокровиществовавый. Сему промышлению Божию чудящеся, тебе, преподобне исповедниче, с любовию вопием:

Радуйся, Бога Отца Безначальнаго служителю предызбранный;

Радуйся, Агнца Божия мужественный исповедниче;

Радуйся, Бога Духа Всесвятаго церковь нерукотворная;

Радуйся, честное Пресвятыя Троицы носило и похваление;

Радуйся, в невечернем дни Царствия Божия почивающий;

Радуйся, трисвятую песнь херувимски со Ангелы и всеми святыми воспевающий;

Радуйся, зарями огненными благодати Божия сияющий;

Радуйся, яко светило светозарное в небеснем Царстве Солнца Правды блистающий;

Радуйся, светом благодати твоея всех чтущих память твою просвещающий;

Радуйся, рая Иисусова древо чудоточное, мног плод в пособие православным творящее;

Радуйся, Винограда Христова розго благоплодная, питающая нас и веселящая;

Радуйся, Святаго Православия, непоколебимый столпе и крепкое утверждение;

Радуйся, Преподобне Севастиане, веры благочестивыя исповедниче и образе кротости духовныя.

Кондак 13.

О, преподобне отче Севастиане, веры благочестивыя исповедниче и образе кротости духовныя! Нынешнее приими в похвалу твою от усердия нашего приносимое благодарение и дерзновенным твоим ходатайством испроси нам веры непорочны соблюдение, мира умирение, от глада и пагубы избавление, грехов оставление и блаженныя вечныя жизни наследие. Да с тобою и всеми святыми поем вси радостно: Аллилуиа.

Сей кондак глаголи трижды,

посем икос 1 и кондак 1.