Гимнография прмчч. Серафима Богословского и Феогноста Пивоварова (1921)

Гимнография: 
[Служба]  [Великое бдение]  [Бдение]  [Полиелей]  [Славословие]  [«на 6»]  [«на 4»]  [Тропарь]  [Кондак]  [Молитва]  [Канон]  [Акафист]
Даты: 
Иконы: 
Великое бдение (с малой вечерней): 

 

 

Служба преподобномученикам алма-атинским Серафиму и Феогносту

         
         На малой вечерни.
         
         На Господи, воззвах стихиры глас 5-й:

         
         Пустыни доброе воспитание/ и небеснаго Иерусалима граждан/ преподобным всем украшение/ новомучеников Алма-Атинских Серафима и Феогноста/ приидите, православные людие, песньми почтим,/ яко твердых исповедников в Троице славимаго Бога,/ Емуже и ныне во славе на небесех предстоят,/ с Вышними силами ликующе,/ и молятся о душах наших.
         
         Преподобномученицы Серафиме и Феогносте,/ во всю землю Казахстанскую изыде вещание исправлений ваших:/ демонския погубили есте полки/ и Ангельския достигли есте чины,/ ихже житию непорочно поревновали есте,/ во страданиях ваших на Небесех обретосте мзду трудов своих,/ дерзновение имуще ко Христу Богу,/ мир испросите душам нашим.
         
         Инокующих множества,/ приидите духовные хвалы принесем/ достойным хвалы преподобным отцем/ и мучеником доблественным:/ тленная и скорогибнущая мира оставльшим/ и Христу Богу тесным путем, крест на рамена вземши, последовавшим,/ и кровь свою, яко драгоценное миро, за Него пролиявшим,/ с Нимже ныне в Небесных дворех соцарствующим,/ и молящимся о душах наших.
         
         Слава, глас 2-й:
         
         Преподобномученицы Христовы,/ в православии добре подвизастеся/ о временном житии небрегше,/ волею попрали есте плотскую мудрость мужески,/ и тако о Христе страдальчески скончавшеся,/ со Ангелы и лики мучеников водворяетеся,/ радуяся достойно,/ сего ради светлую вашу память чтуще, молим:/ молитеся Господеви,/ помиловатися душам нашим.
         
         И ныне, Богородичен, глас 2-й.
         
         На стиховне стихиры, глас 4-й:
         
         Духовным желанием распалившеся,/ преподобномученицы Серафиме и Феогносте,/ и вся, яже в мире, возненавидев,/ Христа Единаго возлюбили есте/ и Его ради, отечество свое оставившии,/ путь ко спасению на горах Тянь-Шаня обрели есте/ во еже служити Богу истиною/ в преподобии и правде со всяким усердием/ и сего ради ныне радуетеся,/ яко мзда ваша многа на небесех.
         
         Стих: Блажен муж, бояйся Господа,/ в заповедех Его восхощет зело.
         Любве ради Христовы преподобномученицы,/ ревность добродетель-ную восприимши/ и от нея даже до смерти не отлучившися/ великую благодать Святаго Духа приясте,/ темже и по кончине ублажаетеся/молите во еже спастися нам.
         
         Стих: Честна пред Господем/ смерть преподобных Его.
         Вседержительною десницею укрепляемии,/ от юности Божественныя заповеди возлюбив,/ и ничтоже паче тех на земли предпочтивши,/ в безмолвное пристанище у Краснаго яра приидосте/ в убогих пещерах, яко в прекрасных чертозех, вселившеся,/ души ваша Единому Владыце Христу уневестили есте/ темже честная селения Святыя Троицы явились есте,/ Ейже ныне на небесех с веселием предстояще,/ молитеся о душах наших.
         
         Слава, глас 3-й:
         
         Приидите вси иночествующих собори,/ псалмы и песньми духовными честное преподобных мучеников торжество/ благочестно днесь восхвалим/ тыя бо, аще и последи подвигами возсияша,/ но древних отец части сподо-бишася/ с ними же молятся Христу/ спастися душам нашим.
         
         И ныне, Богородичен.
         
         Тропарь, глас 1-й:
         
         Любве ради Христовы отечество свое оставльше,/ вся мира сего красная, яко скороисчезающая, презревше,/ горняго Иерусалима взыскующе,/ на горах Тянь-Шаня подвигами благочестия Святую Троицу прославили есте./ И венцами добропобеднаго мученичества украсившися,/ граду Алма-Ате богодарованныя покровители явилися есте,/ преподобномученицы Серафиме и Феогносте,/ православия мужественныя исповедницы./ Темже и мы, духовныя чада ваша, любовию вопием:/ Слава давшему вам крепость,/ Слава венчавшему вас,/ Слава подающему вами милости и исцеления.
         
         На Велицей вечерни
         
         Блажен муж: 1-й антифон.
         
         На Господи, воззвах: стихиры, глас 5-й.
         
         Радуйтеся прехвальнии мученицы Христовы,/ преподобнии Серафиме и Феогносте,/ столпи неколебимыя веры православныя,/ сосуды предизбранныя мудрости Божественныя/ течением крови вашея землю Семиреченскую освятили есте,/ венцы пресветлыми от Бога украсившеся,/ сограждане Ангелом явилися есте, преславнии,/ и всем страстотерпцем сопре-стольницы,/ с нимиже молитеся Господеви:/ даровали душам нашим мир и велию милость.
         
         Радуйтеся страстотерпцы Христовы Серафиме и Феогносте,/ житием и кончиною своею Агнца Божия проповедавшии,/ и заклани бывше, якоже агнцы,/ к жизни нестареемей, святии, и присносущней преставльшеся,/ ныне причащаетеся блаженства Царства Небеснаго,/ и лицезрения Божественныя Славы./ Темже Христу Богу молитеся:/ даровати душам нашим мир и велию милость.
         
         Радуйтеся днесь вси концы Казахстанския земли,/ ликуй и красуйся Церковь Алма-Атинская,/ новых преподобномучеников борения и подвиги славяще,/ имиже подвизашася по Христе Бозе в летех послед них/ и тех ради росы Небесныя насладившихся/ и тука милости Божественныя вкусивших,/ и благоухания рая пролиявших вместо смрада истления,/ и воскресения образ всем показавших./ Сии убо на земли пострадавше,/ на Небеси со Ангелы и мученики и всеми святыми водворяются/ и молятся ко Спасу о нас/ умирити мир и спасти души наша.
         
         Да неосужденно предстаните на судищи Христове,/ вся сущая в мире доброхотне оставивше,/ тесным путем покаяния/ в безмолвие Заилийских гор возшедше,/ слез течении и добрым на земли духовным тр cдолюбием/ таланты ваша усугубили есте,/ преподобнии Серафиме и Феогносте,/ и в жертву чисту Владыце Христу себе принесши,/ радуяся, пришли есте в радость Господа Своего,/ Егоже непрестанно молите/ даровати душам нашим мир и велию милость.
         
         Приидите православных людей сословие христоименитое,/ псаломски восплещите руками на горах Тяньшанских,/ блаженных преподобномуче-ников Христовых Серафима и Феогноста воспевающе,/ яко печальных утешение и недужных исцеление,/ Церкви Божия яко воистину новое ук-рашение,/ сирых и обидимых заступников,/ предстателей за страну нашу и града Алма-Аты хранителей,/ тии бо кровными капля ми безбожия огнь мученически погасивше,/ сердца верных благочестно сих почитающих,/ исполняют мира и велия милости.
         
         О, блаженная двоица друзей Христовых,/ преподобнии страстотерпцы Серафиме и Феогносте,/ кто вы по достоянию восхвалити возможет?/ Вы бо, большему рожденных женами/ и пустыни Ангелу Предтече и Крестите-лю Иоанну подражая,/ в гору Кызылжарскую, пустынну и непроходну водворившеся,/ чая Бога спасающаго вас, постнически Тому послужисте,/ цветы, воистинну благоуханныя,/ древеса красная неувядаемая и благоплодная,/ честное селение Пресвятыя Троицы,/ Отца и Сына и Духа Святаго,/ Христа Спаса нашего молите/ даровати душам нашим мир и велию милость.
         
         Слава, глас 8-й:
         
         Естеству ангельскому иноческим житием вашим приобщившися,/ преподобномученицы Серафиме и Феогносте праведнии,/ на земли пожили есте, яко бесплотнии/ и на Небеси трисвятую песнь с Бесплотных лики возглашаете/ добропобедные воины Церкви Христовой пребыли есте/ и Бога Вышняго служители истинныя,/ повинующеся Ему, паче неже человеком./ Святей Троице непрестанно о людех всех молите/ ихже в житии вашем евангельски любили есте/ по неложному слову Спасову.
         
         И ныне, глас тойже: Царю Небесный.
         
         Вход, прокимен дне и чтения мученическая:
         
         Пророчества Исаиина чтение (глава 43):
         Тако глаголет Господь:/ вси языцы собрашася вкупе,/ и соберутся князи от них;/ кто возвестит сия в них?/ Или яже от начала, кто слышана сотворит вам?/ Да приведут свидетели своя и оправдятся,/ и да услышат, и да рекут истину./ Будите ми свидетели, и Аз Свидетель,/ глаголет Господь Бог и отрок, егоже избрах,/ да познаете, и веруете Ми, и разумеете, яко Аз есмь;/ прежде Мене не бысть ин бог и по Мне не будет./ Аз есмь Бог, и несть, разве Мене, спасаяй./ Аз возвестих и спасох,/ уничижих, и не бе в вас чуждий./ Вы Мне свидетели, и Аз Господь Бог./ И еще от начала Аз есмь,/ и несть от рук Моих изба вляяй;/ сотворю, и кто отвратит то?/ Сице глаголет Господь Бог,/ избавляяй вас, Святый Израилев.
         
         Премудрости Соломоновы чтение (глава 3):
         Праведных души в руце Божией,/ и не прикоснется их мука./ Непщевани быша во очесех безумных умрети,/ вменися озлобление исход их,/ и еже от нас шествие - сокрушение,/ они же суть в мире./ Ибо пред лицем человеческим аще и муку приимут,/ упование их безсмертия исполнено./ И вмале наказани бывше, великими благодетельствовани будут,/ яко Бог искуси я и обрете их достойны Себе./ Яко злато в горниле, искуси их/ и, яко всеплодие жертвенное, прият я./ И во время посещения их возсияют/ и, яко искры по стеблию, потекут,/ судят языком и обладают людьми,/ и во-царится Господь в них во веки./ Надеющиеся Нань разумеют истину/ и вернии в любви пребудут Ему,/ яко благодать и милость в преподобных Его/ и посещение во избранных Его.
         
         Премудрости Соломоновы чтение (глава 4):
         Праведник, аще постигнет скончатися, в покои будет./ Старость бо честна, не многолетна,/ ниже в числе лет исчитается./ Седина же есть мудрость человеком,/ и возраст старости - житие нескверное./ Благоугоден Богу быв, возлюблен бысть/ и живый посреде грешник, преставлен бысть./ Восхищен бысть, да не злоба изменит разума его/ или лесть прельстит душу его./ Рачение бо злобы помрачает добр ая/ и парение похоти пременяет ум незлобив./ Скончався вмале, исполни лета долга,/ угодна бо бе Господу душа его,/ сего ради потщася от среды лукавствия./ Людие же видевше и не разумевше,/ ниже по ложше в помышлении таковое,/ яко благодать и ми-лость в преподобных Его/ и посещение во избранных Его.
         
         На литии стихиры, глас 1-й:
         
         Радостно днесь ликовствует гора Кызылжарская,/ хранящая святыя мощи ваша,/ блаженнии преподобномученицы Серафиме и Феогносте,/ темже к честней раце вашей верою притекающе,/ исцеление душам и телесем нашим улучаем/ и светом Богопознания просвещающеся, глаголем:/ сподобите нас даров ваших, достохвальнии,/ и христоименитое православных стадо сохраните молитвами вашими,/ спасение подавая душам нашим.
         
         Приидите восхвалим вси преподобномучеников законно пострадав-ших,/ победивших сопротивнаго безбожнаго врага;/ ныне бо светло укра-шены, предстоят Христу, радуяся./ Темже и мы песньми память ея любовию восхвалим, вопиюще:/ радуйтеся, отечества нашего заступницы,/ радуйтеся, болящих врачеве и демонов прогонителие,/ радуйтеся, Христу Богу друзи любимые,/ за ны молите Святую Троицу/ ум ирити мир и спасти души наша.
         
         Днесь, вернии, ликовствуем,/ во псалмех и песнех Господеви поюще,/ и чтуще Того честных преподобномучеников чудную двоицу,/ сердца наша невидимо озаряющия,/ добродетельми блистающи./ Темже, единомудренно воспевающе, рцем:/ Радуйтеся, пресветлыя Православныя веры похвало,/ радуйтеся, воини великаго Царя Христа./ О нас, святии, Того молите/ сохраненным быти от искушений лукаваго и спасти души наша.
         
         Слава, глас 2-й:
         
         Имея дерзновение к Подвигоположнику Христу,/ о всех, с верою совершающих честный ваш праздник,/ преподобномученицы Серафиме и Феогносте приснопамятнии,/ тепле предстоите, молящися,/ от бед из бав-ляя и страстей свобождая,/ всякаго обстояния лютых изымая,/ подавая душам спасение,/ яко да светлыя подвиги ваша прославим.
         
         И ныне, Богородичен или Крестобогородичен:
         
         Что зримое видение,/ еже Моима очима видится, о Владыко/ Содержай всю тварь, на древо воздвижен быв,/ и умираеши, всем даяй жизнь,/ Богородица, плачущися, глаголаше,/ егда узре на Кресте возносима/ из Нея неизреченно возсиявшаго/ Бога и Человека.
         
         На стиховне стихиры, глас 8-й:
         
         Духовнаго разума премудростию украшаяся,/ гордыню низложисте плотския тягости/ и постнически благочестно в горной пустыне поживши,/ обители нерукотворенныя Духа Пресвятаго себе явили есте,/ разумом про-стираяся к Распеншемуся нас ради на Кресте./ Темже ревностию Божественною разгараяся, преславнии,/ страдальческою кончиною вашею Ангелом сликовницы явилися есте./ Христа Бога на шего прилежно молите:/ грехов оставление подати/ чтущим любовию святую память вашу.
         
         Стих: Праведник, яко финикс процветет,/ яко кедр, иже в Ливане, умножится.
         
         Чистоту телесную и душевную от юности возлюбивше,/ Ангельскому житию поревновавше,/ плоть вашу, преподобнии, в постех и молитвах истнили есте,/ воздержанием и терпением себе очистив,/ души ваш а, благодатию Божиею обильно усладив, просветили есте./ Темже молим вас, приснопамятныя страдальцы Серафиме и Феогносте,/ потемненная грехми очеса душ наших просветите/ и молите во еже спасти ся нам.
         
         Стих: Насаждени в дому Господни/ во дворех Бога нашего процветут.
         
         Владыце Христу от юности вашея во всем подобяся,/ на гору высокую возшедше,/ монашески Тому угодили есте,/ преподобномученицы Серафи-ме и Феогносте,/ Божественнаго Духа всесветлыя приятелища,/ от пребеззаконных пострадали есте./ Венцев неувядаемых от Христа Бога сподо-бившися,/ Того прилежно молите:/ от страстей и искушений и будущия скорби нас избавити/ и спастися душам нашим.
         
         Слава, глас 4-й:
         
         Церкви Христовы столпы непоколебимии,/ отеческих преданий истинные ревнителие,/ веры православныя исповедницы благочестнии,/ преподобномученицы Серафиме и Феогносте,/ Семиречия светильницы многосветлыя,/ всех нас, священную память вашу совершающих,/ поминайте благоприятными вашими молитвами,/ да прославим Спаса, вас Прославившаго,/ Дивнаго во святых Своих Бога нашего.
         
         И ныне, глас 4-й, Богородичен:
         
         Призри на моления Твоих раб, Всенепорочная,/ утоляющи лютые на ны восстания, всякия скорби нас изменяющи:/ Тя бо Едину твердое и из-вестное утверждение имамы/ и Твое предстательство стяжахом,/ да не постыдимся, Владычице, Тя призывающии,/ потщися на умоление Тебе верно вопиющих:/ радуйся, Владычице, всех помоще, Радосте и Покрове/ и Спасение душ наших.
         
         Или Крестобогородичен, глас 4-й:
         
         Видящи Тя распинаема Христе,/ Тебе рождшая, вопияше:/ что странное еже вижу таинство, Сыне Мой/ Како на древе умираеши, плотию повешен,/ Жизни Подателю?
         
         По Ныне отпущаеши: на благословении хлебов:
         
         Тропарь глас 1-й:
         
         Любве ради Христовы отечество свое оставльше,/ вся мира сего красная, яко скороисчезающая, презревше,/ горняго Иерусалима взыскующе,/ на горах Тянь-Шаня подвигами благочестия Святую Троицу прославили есте./ И венцами добропобеднаго мученичества украсившися,/ граду Алма-Ате богодарованныя покровители явилися есте,/ преподобномученицы Серафиме и Феогносте,/ православия мужественныя исповедницы./ Темже и мы, духовныя чада ваша, любовию вопием:/ Слава давшему вам крепость,/ Слава венчавшему вас,/ Слава подающему вами милости и исцеления. (Дважды),
         и Богородице Дево, радуйся (Единожды).
         
         На утрени:
         
         На Бог Господь, тропарь святым дважды.
         
         Слава, и ныне, Богородичен по гласу.
         
         По 1-м стихословии седален, глас 2-й:
         
         Божественным желанием окриляеми/ от юности в постех и молитвах богатство добродетелей стяжали есте,/ преподобномученицы Серафиме и Феогносте,/ мучения венцем украсившися, славнии,/ к небесным востекли есте ликостоянием/ с нимиже прилежно Богу, дивному во святых Своих, молитеся/ сохранити отечество наше и спасти люди и град,/ подвиги ваша присно ублажающия.
         
         Слава, и ныне, Богородичен, глас 2-й:
         
         Души моея леность лютую/ и сердца моего пренеможение,/ Мати Бо-жия, воззревши, исцели молитвами Твоими,/ и спасаемых части сподоби,/ избавляющи мя тьмы и мучения,/ яко Едина упование мое и утешение.
         
         По 2-й стихологии седален, глас 3-й:
         
         Зарею Божественнаго сияния просветившися,/ оставили есте мира жития красная и скорогибнущая,/ и восприяли есте со безплотными житие невещественно,/ Духа Божественнаго благодатьми украсившися,/ венцами добропобеднаго мученичества от Христа Бога возвеличены./ Егоже молите, блаженнии,/ спасти и просветити души наша.
         
         Слава и ныне, Богородичен, глас тойже:
         
         К Тебе Всецарице, приношу, юже от болезни молитву мою:/ помилуй мя, Всеблагая,/ и непоколебима прилози льстиваго соделай,/ да не посрам-лен буду, в день искушения Тя призывающий/ недостойный раб Твой.
         
         По Хвалите имя Господне:
         
         Величание:
         
         Ублажаем вас,/ преподобномученицы Серафиме и Феогносте,/ и чтим честная за Христа страдания ваша,/ наставницы монахов/ и собеседницы Ангелов.
         
         Псалом избранный: Терпя потерпех Господа:
         
         По полиелее седален, глас 1-й:
         
         Приспе день светоноснаго торжества:/ возсия бо нам память пречестных преподобномучеников/ светоявленных Серафима и Феогноста,/ Казахстану заступников/ и граду Алма-Ате хранителей,/ иже припадают ко престолу Вседержителя/ и к стопам Пречистыя Девы Богородицы,/ усердно молящеся о нас.
         
         Слава, и ныне, Богородичен, глас тойже:
         
         Божества приятелище,/ златозарный и свтоносный облаче,/ Серафим честнейшая воистину,/ Богоотроковице Всепетая,/ затворенная Слова Дверь,/ Еюже Един прошед плотоносец/ Господь Бог Израилев,/ спасай всех воспевающих Тя.
         
         Степенна, 1-й антифон 4-го гласа:
         
         Прокимен: Честна пред Господем смерть преподобных Его. Стих: Что воздам Господеви о всех,/ яже воздаде ми? Всякое дыхание:
         
         Евангелие от Матфея, зачало 36:
         
         По 50-м псалме стихира, глас 6-й:
         
         Славу преподобных и мучеников украшение,/ вышняго Сиона жите-лей,/ земных ангелов и небесных человеков,/ постников споспешников и девственников похвалу,/ иноков путевождей и удобрение,/ приидите празднолюбных собори,/ ныне псаломски воспоим,/ похвальные венцы любовию сплетше,/ и духовный лик у честнаго гроба преподобномученик Серафима и Феогноста составим,/ и принесем духовную песнь:/ честна смерть ваша пред Господем, преблаженнии,/ и покой со святыми/ но, аще духом вашим на Небеси пребываете,/ телесами выну с нами есте/ и покла-няющихся Святым мощем вашим/ даров духовных исполняете/ и молите-ся со дерзновением прилежно/ даровати нам единомыслие/ и всему миру утверждение. 
         
         Канон преподобномучеником. Глас 4-й.
         Песнь 1-я.
         Ирмос: Моря чермную пучину/ невлажными стопами/ древний пешешествовав Израиль,/ крестообразныма Моисеовыма рукама/ Амаликову силу в пустыни победил есть.
         Агнче Непорочне, Слове Божий,/ отверзи ми устне недостойнии,/ да возмогу воспети новыя преподобномученики Твоя,/ Серафима и Феогноста всехвальныя.
         Были есте пустыннаго Кызылжарского урочища/ на горах Тяньшанских жителие/ и Небеснаго Царствия наследницы страданием вашим явилися есте./ Темже Христу Богу представ, радуяся, воспели есте:/ славно бо прославися.
         Делателие блаженнии бывше заповедей Господних,/ Пресвятому Духу селения достославная себе устроиша/ и Ангелов явилися есте собеседницы/ и человеков наставницы,/ поюще Богови: славно бо прославися.
         Богородичен: Всечистая Богородительнице, Дево Владычице Всепетая,/ моли Егоже родила еси, Бога и Царя нашего,/ да милостив будет нам в день Судный.
         Песнь 3-я.
         Ирмос: Не мудростию, и силою, и богатством хвалимся,/ но Тобою Отчею Ипостасною Мудростию Христе;/ несть бо Свят, паче Тебе, Человеколюбче.
         Сокрушенною совестию Богу угодивше,/ сокрушисте вражия величания, блаженнии,/ в Небесная селения мучением вашим внидосте,/ радуяся вопиюще:/ несть Свят и несть праведен, паче Тебе Господи, Человеколюбче.
         Отец лжи и человекоубийца искони диавол/ наведе на вы лукавых че-ловек разбойническим нашествием,/ вы же преподобнии,/ первее слез ва-ших теченми фараона мысленнаго победивше,/ последи же и в ковных потоцех ваших того сокрушили есте,/ Избавителю и Богу нашему вопия:/ несть Свят и несть праведен, паче Тебе Господи, Человеколюбче.
         Иногда преподобнии отцы в Синаи и Раифе/ избиени быша от неверных,/ выже прехвальнии, в последняя сия времена/ от безбожных разбойнически умерщвлены за Христа./ Тем радуетеся с постники Христ .выми и мученики, поюще:/ несть Свят и несть праведен, паче Тебе Господи, Человеколюбче.
         Богородичен: Неизреченно родила еси Отчее Слово Ипостасное,/ Его-же моли Богородице Пречистая,/ избавити от бед и скорбей рабы Твоя,/ верою и любовию Тя призывающия.
         Седален. Глас 4-й.
         Яко пришельцы явльшеся/ и присельницы на земли,/ кущи поткоша в горней Кызылжарской пустыне/ преподобнии Серафиме и Феогносте/ постнически подвизастеся/ и добродетелей духоносными одеждами украсистеся,/ сообразни бывше Христовым страстем./ Сего ради претерпесте мученическое заколение.
         Слава, и ныне, Богородичен, Глас тойже:
         Милосердия сущи источниче,/ не лиши и нас милости Твоея, Богородительнице,/ но присно о нас Владыку всех и Господа моли:/ свободити нас от врагов, борющих ны,/ в православнем благочестии утвердити/ и пристанища небурного спасения достигнути.
         Песнь 4-я.
         Ирмос: Вознесена Тя видевши Церковь на Кресте,/ Солнце праведное,/ ста в чине своем/ достойно взывающи:/ слава силе Твоей, Господи.
         От юности утреневав Христу, Солнцу правды,/ тьмы избегли есте телесных страстей воздержанием,/ и умную чистоту безстрастием стяжав,/ Духа Святаго вместилища благоуханные явилися есте,/ Имже в сердцах ваших пели есте:/ слава силе Твоей, Господи.
         Воздержания в житии вашем восприяв правило,/ яко безплотныя во плоти явилися есте,/ смирение и кротость, и молитву неоскудную/ и стояние всенощное, и веру истинную,/ и любовь нелицемерную исправили есте, блаженнии./ Темже мученически от земли к небеси прешедше,/ со Ангелы водворяетеся, воспевая:/ слава силе Твоей, Господи.
         Божественныя Святаго Духа зари разумно приемля,/ Трисиянного и Трисолнечнаго Божества обители были есте чистии,/ всеблаженнии Серафиме и Феогносте, преподобнии./ Ангелы споспешники имея,/ и /уть мученический, вводящий к Божественному покою, прошедше,/ радостно воспевали есте:/ слава силе Твоей, Господи.
         Богородичен: Обновляет человеческий род Превечнаго Света Ангел,/ явлься от Девы, и человек быв./ Тому вернии возопиим:/ слава силе Твоей, Господи.
         Песнь 5-я.
         Ирмос: Ты Господи мой, Свет/ в мир пришел еси,/ Свет святый, обращаяй из мрачна неведения/ верою воспевающия Тя.
         Христову Престолу во славе ныне предстояще,/ венценоснии страстотерпцы,/ светоносную нам зарю/ и духовную благодать с Небесе низпошлите/ благоприятными вашими, преподобномученицы, молитвами.
         Идеже мучеников собори,/ идеже всех святых святое упокоися множество,/ идеже праведных дуси и Церковь перворожденных,/ ныне на Небесех веселитеся воистинну, яко новомученицы/ преподобнии Серафиме и Феогносте./ Темже вси вас верою и любовию ублажаем.
         Добрый жития подвиг ваш скончавше,/ и веру непорочну соблюдше,/ венцы нетленныя от Бога прияли есте, блаженнии./ И зерцалам разрешенным лицем к лицу Святую Троицу зрите/ Ейже со всеми святыми молитеся о чтущих память вашу, преподобномученицы.
         Богородичен: Страстей моих утиши бурю,/ неусыпною твоею молитвою/ Дево Пречистая, молю Тя:/ и не даждь ми сном тяжким и греховным уснути.
         Песнь 6-я.
         Ирмос: Пожру Ти со гласом хваления Господи,/ Церковь вопиет Ти,/ от бесовския крови очищшися,/ ради милости от ребр Твоих/ истекшею кровию.
         Во едино естество Божественныя Троицы веровав православно,/ Богодухновенными наставлении вашими в правоверии верных утверждая,/ наследия Небеснаго сподобилися есте,/ духоноснии отцы, Ангелов сослужителие,/ память вашу празднующих в мире и благочестии соблюдите.
         Преподобномученицы Серафиме и Феогносте,/ от юности жалом люб-ве Божия уязвишеся,/ уподобилися есте купцу, ищущему добраго бисера,/ и пчеле люботрудней,/ облетающей лугов множества пресладкаго ради меда благочестия/ и Христа Бога приимше в сердца ваша,/ приидосте к Свету незаходимому/ и сынове дне показастеся.
         Священнопобедныя венцы, яко страдальцы Христовы приимше, преподобнии,/ приложилися есте от земли к миру нератному,/ и Свету и Животу истинному/ тем от соблазн житейских/ и страстей, стужающих ми, свободите мя/ и память вашу достойно воспети сподобите, блаженнии.
         Богородичен: Унынием мя обдержима/ воздвигни к действу, Пречистая, Божественных деяний,/ укрепляющи мя на враги присно борющия мя люте/ и противными помышлении льстящия ми.
         Кондак. Глас 2-й.
         Благое иго Христово на себе восприимше,/ и легкое бремя Его любовию облобызавше,/ житием своим Агнца Божия проповедавше,/ за истину, радуяся, пострадали есте,/ и в покой Небесный прешедше,/ с лики святых престолу Божию предстоите,/ преподобномученицы Серафиме и Феогносте,/ граду Алма-Ате испросите мир/ и всем чтущим вас велию милость.
         Икос. Глас 8-й.
         Во страданиях веру Христову исповедавших/ преподобномучеников Серафима и Феогноста ублажаем и почитаем днесь, вернии,/ яко любве евангельския служителей,/ чистоты душевныя и телесныя хранителей,/ правды Божиея ревнителей,/ и житием сих и кончиною назидаеми, поим:/ радуйтеся молитвенницы наши и заступницы, от Бога прославленныя.
         Песнь 7-я.
         Ирмос: В пещи авраамстии отроцы персидстей,/ любовию благочестия паче,/ нежели пламенем опаляеми, взываху:/ благословен еси в храме славы Твоея, Господи.
         Кровными теченми на земли/ и ран добротою удобряеми,/ Победотворцу и Подвигоположнику Христу на Небеси предстали есте,/ победы почести от Него приемлюще,/ преподобномученицы Серафиме и Феогносте,/ и Тому радостно воспели есте:/ благословен еси в храме славы Твоея, Господи.
         Милосердия нас Божественнаго, преподобномученицы, сподобите,/ искушений и бед избавляя, верою и любовию вас почитающия/ и под кров молитв ваших приходящия,/ и Господеви поющия:/ благословен еси в храме славы Твоея, Господи.
         Противу злобы гонящих вас, преподобнии,/ незлобивы и просты яви-лися есте,/ и крове пролиянием в кончине жития/ венцы нетления от Бога увенчаны есте,/ со инеми добровенчанны мученики Христовы поюще:/ благословен еси в храме славы Твоея, Господи.
         Богородичен: Адамова Избавителя и всего человеча рода Спасителя/ Ты, Пресвятая Мати Дево, родила еси плотию,/ Иже прежде век Сый, рожден от Отца,/ Той дарует миру нетление и смерть упраздни,/ Ем cже вся тварь вопиет:/ благословен еси в храме славы Твоея, Господи.
         Песнь 8-я.
         Ирмос: Руце распростер Даниил,/ львов зияния в рове затче,/ огненную же силу угасиша,/ добродетелию препоясашеся,/ благочестия рачители/ отроцы взывающе:/ благословите вся дела Господня Господа.
         Закону повинуяся Благодати Владычни,/ ваша преклонили есте выя монашествующих борению/ к незлобию достигли есте совершенному,/ преподобномученицы всеблаженнии,/ и пение Богу возсылати со Бе зплотны-ми сподобилися есте:/ благословите вся дела Господня Господа.
         Пострадав законно на земли,/ за Пострадавшаго спасения ради нашего Господа Иисуса/ Небесный обрели есте покой, преподобнии, со святыми,/ и сопричастницы веселия и радости Ангельстия явилися есте, поюще:/ благословите вся дела Господня Господа.
         С мученики Христовы сочетаеми/ и с лики преподобных вчиняеми, достославнии,/ непрестанно песнь хвалебную возсылаете Церкви Зижди-телю/ и молитеся Человеколюбцу Христу о нас восхваляющих вас и глаголющих:/ благословите вся дела Господня Господа.
         Богородичен: Воплощается безплотный прежде,/ и Содетель зиждется из Тебе, Всенепорочная,/ и в пречистая ложесна Твоя вшед Непостижи-мый,/ описанием плотским хотя объятися./ Темже вси Тя благословим, Марие Богоневесто.
         Песнь 9-я.
         Ирмос: Камень нерукосечный/ от несекомыя горы Тебе, Дево,/ краеугольный отсечеся,/ Христос, совокупивый разстоящаяся естества,/ Тем веселящися Тя, Богородице, величаем.
         Предстатели за нас изрядны ко Пресвятей Троице/ вемы вы, препо-добномученицы,/ еще бо на земли суще, дерзновенно за люди Богу молили-ся есте./ Ныне же сугубую восприявше благодать,/ с ликостоянии святых воспеваете песнь Трисвятую/ и просите нам к жизни временней и вечней полезная./ Темже вы по долгу величаем и ублажаем, приснопамятныя.
         О пречудныя и кроткия страстотерпцы Христовы,/ небесную славу восприимши/ земных нас не оставляете,/ просяще нам у Бога милость и благодать,/ утверждая нас в вере, надежде и любве/ и достойно христианскаго звания ходити научаете./ Темже вы по долгу величаем и ублажаем, богоблаженныя.
         Духа Святаго селения преукрашенная были есте, преподобномученицы,/ чистоту сердечную и телесную опасно храня даже до смерти,/ веру непорочну в страдании вашем, яко злато в горниле очистиша,/ яко соуз совершенства любовь христианскую/ в житии вашем и даже до днесь всем являете,/ якоже Христос повеле./ Темже вы по долгу величаем и ублажаем, всеблаженныя.
         Богородичен: Свет рождшая безлетный, возсиявый от Отца,/ просвети мою, Отроковице Марие, душу и ум,/ далече от мене отгоняющи тьму, Дево, страстей:/ да Тя непрестанно ублажаю, Присноблаженную. 
         Светилен. Глас 8-й.
         Священная и Богомудрая двоица преподобных отец и пречудная,/ на земли целомудренно и праведно пожившая, Христу работая,/ слез теченми в безмолвии пустыни постнически испытавшеся,/ верою твер дою, надеж-дою несумненною и любовию истинною вооружившеся,/ кровь свою пролияли есте./ Светом Пресвятыя Троицы просвещаеми,/ и с лики святых светозарному Тоя престолу предстоите./ Темже чтуще честная подвиги и страдания ваша,/ любовию вопием: радуйтеся преподобномученицы Се-рафиме и Феогносте,/ молитвенницы наши и заступницы, от Бога прославленныя.
         Слава, и ныне, Богородичен:
         Лучезарный облак сущим во тьме греховней Ты еси Богомати Пречистая,/ из Тебе бо пройде Христос Бог, Солнце Правды,/ и озари всю тварь Боговедением./ Темже молися о всех омраченных Светодавцу Спасу, Сыну Твоему.
         На хвалитех стихиры. Глас 2-й:
         Приидите христоименитии людие,/ воспоим на небеси от Ангел воспе-ваемыя/ дивныя преподобномученицы Алма-Атинския,/ постников красоту и преподобных удобрение,/ ихже житию поревновавше,/ тесный путь иноческий прошедшия,/ всякия страсти увядив воздержанием,/ неудержимое ко Святей Троице имуще желание,/ Ейже со Ангелы, радуяся, ныне предстоят/ и молятся о душах наших.
         Приидите, братие христолюбивии,/ ко гробу шествуем преподобномучеников Серафима и Феогноста/ и принесем тем венцы песнословных цветов,/ в радости духовней глаголюще:/ преблаженные новомученицы Алма-Атинстие,/ Ангелом сожители и человеком наставницы ко спасению вечному,/ ко Владыце всех и Богу за ны молитеся,/ да улучим живот вечный и милость в день Судный.
         Приидите православных сословие,/ на горы Тяньшанския, духовно ликовствуя, взыдем,/ преподобномучеников Серафима и Феогноста богоглаголивая уста почтим,/ наставляющия нас послушанию,/ покаянию сокрушенному и молитве непрестанной,/ сии бо добродетели, яко крила благомощныя/ к Троице Святей восход сотворяют нам,/ подающи от Бога благодать и велию милость.
         Слава, глас 1-й:
         Стезею тесною шествовав,/ рая Божия широту достигли есте,/ блаженнии преподобномученицы,/ и безвременную смерть подъяли есте,/ завистию древняго ратоборца убиваеми неповинно./ О, неправеднаго. убийства!/ О, коварства злохудожных!/ тии бо суть во тьме кромешней,/ выже со всеми святыми во Царствии славы водворяетеся,/ славнии Серафиме и Феогносте, достоблаженнии.
         И ныне, глас тойже:
         Приими наше малое сие приношение,/ о, Всенепорочная Госпоже Владычице,/ и еже от недостойных устен приносимое Ти моление услыши/ и не отрини нас, Всенепорочная Владычице.
         Славословие великое и отпуст.
         На Литургии:
         Блаженны от канона святым, песни 3-я и 6-я, глас 4. Прокимен, глас 8-й: Восхвалятся преподобнии во славе,/ и возрадуются на ложах своих.
         Стих: Воспойте Господеви песнь нову.
         Апостол к Римлянам, зачало 99:
         Братия, вемы, яко любящим Бога вся поспешествуют во благое... 
         Аллилуиа, глас 8-й. 
         Стих: Блажен муж бояйся Господа,/ в заповедех Его восхощет зело.
         Стих: Сильно на земли будет семя его.
         Евангелие от Матфея, зачало 37: Рече Господь Своим учеником: Гонят вы во граде сем, бегайте в другий... 
         Причастен: В память вечную будет праведник,/ от слуха зла не убоит-ся.


        

Молитва: 

 

 

 Молитва:
         О, Богоблаженная двоице друзей Христовых, преподобнии страстотерпцы Серафиме и Феогносте! Казахстанския страны светильницы достопочтенныя, града Алма-Аты защитницы и покровителие Богодарованные, православных всех неусыпныя наставницы! На небеси Богопросвещенными душами вашими престолу Божию предстоящии, на земли же мученически за Христа пострадавшими телесы вашими на горах Заилийских почивающия и различная дарования духовная всем с верою и любовию к вам приходящим источающия! Милостивым призрением благосердия вашего призрите на люди, святую память вашу поч (тающия, на месте исповеднических подвигов и преподобнических трудов ваших святый гроб ваш обстоящия и теплаго вашего ко Господу ходатайства во обдержащих нуждах просящия. Вси бо мы по множеству грехов наших не дерзаем возвести на Небо очес наших, долу поникших, вы же, яко стяжавшии дерзновение ко Господу и ныне со Ангелы Ему предстоящии, принесите о нас благоуханные молитвы ваша, во еже избавитися нам от глада, потопа, труса, огня, меча, нашествия иноплеменник и междоусобныя брани, от всякия скорби, зол и болезни душевныя и телесныя от людей и диавола по грехам нашим бывающия. Да сих избежавше, Господу усердно работающе, молит-вами вашими и теплым предстательством внидем в нескончаемый покой Царства Небеснаго и тамо с вами и лики всех святых прославим Вел икое Имя Святыя Троицы, Отца и Сына и Духа Святаго во веки веков. Аминь.

Акафист: 

АКАФИСТ
АЛМА-АТИНСКИМ ПРЕПОДОБНОМУЧЕНИКАМ
ИЕРОМОНАХАМ
СЕРАФИМУ И ФЕАГНОСТУ.

 

Кондак 1.

 Избраннии служителие Превечнаго Агнца Божия, во спасение наше на Кресте Себе принесшаго, Емуже, вземше крест свой, во иноческом благочестивом житии усердно последовавшии и кровь свою за Него пролиявшии, дивная двоице друзей Христовых Серафиме и Феогносте. Прославльшаго вы Подвигоположника нашего и Церкви Зиждителя, прославляюще, и чистое житие и честная страдания ваша восхваляюще, любовию вопием: Радуйтеся, преподобномученицы Серафиме и Феогносте, молитвенницы наши и заступницы, от Бога прославленныя.

 

 Икос 1.

 Ангели земнии и человецы небеснии во всем житии вашем явилися есте, преподобнии: из млада под кров Честнейшей Херувимов и славнейшей без сравнения Серафимов Пречистой Девы Богородицы притекшии и равноангельному лику иночествующих в Глинской пустыни вчиненнии, от онюдуже, гласу Божественному кротко последуя, края Семиречия достигли есте, идеже во исповедании Христове даже до крови подвизалися есте. Темже, кротости и смирению вашему удивляющеся, восхваляем вас тако:

Радуйтеся, из млада Христа Иисуса возлюбившии и Тому усердно потрудившиеся;

Радуйтеся, спасения ради вечнаго во обитель Глинскую под кров Пречистыя Богородицы притекшия.

Радуйтеся, равноангельную честь в сонме глинских старцев достойне восприявшия;

Радуйтеся, целомудрия хранителие и душевныя и телесныя чистоты рачителие.

Радуйтеся, души ваша и телеса во обители Духа Святаго уготовившия;

Радуйтеся, во плоти, аки бесплотныя на земли пожившия.

Радуйтеся, яко на небеси и на земли от Господа прославленнии;

Радуйтеся, обретшия вечное всесветлое место упокоения.

Радуйтеся, яко, восходя тамо душами, нам мощи святыя ваша оставившия;

Радуйтеся, яко мощей ваших демоны трепещут.

Радуйтеся, яко чудодействует теми Господь с любовию к вам приходящим;

Радуйтеся, преподобномученицы Серафиме и Феогносте, молитвенницы наша и заступницы, от Бога прославленныя.

 Кондак 2.

 Видя Христос Господь непорочную чистоту сердец ваших, плотскими страстьми не омраченную, суди достойны вас быти жребия апостольскаго благовестия в Туркестанском крае. Егоже гласу: грядите по Мне, и сотворю вы ловцы человеков — внемлюще по Нем с любовию и трепетом идосте. Темже и нас, чад ваших, молитвами вашими сотворите скоры быти на делание заповедей Божественных, поющих Богу: Аллилуия.

 

 Икос 2.

 Разум недоразумеваемый о дивном призвании вашем, Божественным смотрением проявленный, разумети ища, преподобнии,помышляли есте како, Богу содействующу, возможете мир и князя его — человекоубийцу искони и отца лжи диавола — победити. Сего ради, во вся оружия Божия облекшися, яко возмощи вам стати противу всем кознем диавольским, разженныя стрелы сего постом и молитвою, слез течением, кротостию и смирением угасили есте. Сего ради слышите от нас похвалы сия:

Радуйтеся, душевная ловления и страсти плотския мечем воздержания посекшия;

Радуйтеся, помыслы греховныя молчания обучением и сокрушенною исповедию истребившия.

Радуйтеся, струями слез покаяния пустынную гору сию напоившия;

Радуйтеся, трудами постническими, яко светила просиявшия.

Радуйтеся, сладчайшее Имя Иисусово во уме своем и сердце непрестанно носившия;

Радуйтеся, стоянием на молитве, бдением и поклонами плоть вашу духови покорившия.

Радуйтеся, душами вашими в Сион горний молитвенно восходившия;

Радуйтеся, тамо славою небесною обогатившиися.

Радуйтеся, Ангелов собеседници и человеков наставницы.

Радуйтеся, потами постническими углие стрел вражиих угасившия;

Радуйтеся, во иноческом житии пропасти греха избавившиися;

Радуйтеся, преподобномученицы Серафиме и Феогносте, молитвенницы наши и заступницы, от Бога прославленныя.

 

Кондак 3.

 Сила Вышняго, в сиянии светозарном явленная, трикраты указа вам со спостники вашими место подвижнических трудов, исповедничества и упокоения вашего на Кзыл-Жарской горе Заилийского Алатау. На нюже, радующеся, взошли есте, древним столпником и пустынником подобяся, и Господеви поя: Аллилуия.

 

Икос 3.

 Имея неусыпное попечение о спасении душ ваших и ввереных вам от Бога благословением архипастырей Туркестанских чад церковных, показуя неленостный подвиг в подражании угодником Божиим, пастырски в душепопечении словом и самым делом прилежно потрудилися есте. Сего ради от усердия нашего приимите похвалы сия:

Радуйтеся, отцу верных праведному Аврааму подражавшия;

Радуйтеся, теплотою веры согреваемыя, отечество свое оставльшия.

Радуйтеся, Боговидцу Моисею, на Синайскую гору восшедшему, поревновавшия;

Радуйтеся, на горах Тяньшаня поучении Божественными и добродетелей исправлением Владыку Христа выну духом своим созерцавшия.

Радуйтеся, Иову многострадальному в слезах и терпении уподобившиися;

Радуйтеся, елеем благочестия и благотворения души ваша помазавшия.

Радуйтеся, яко древнии пророцы духа прозрения имущия;

Радуйтеся, действом Того озаряеми, мученическую кончину вашу предузнавшия.

Радуйтеся, апостолом Христовым во благовестии Евангельском в крае Семиречия последовавшия;

Радуйтеся, преподобному Серафиму Саровскому в житии вашем иноческом усердно подражавшия.

Радуйтеся, мучеников добропобедных лику сопречтенныя;

Радуйтеся, преподобномученицы Серафиме и Феогносте, молитвенницы наши и заступницы, от Бога прославленныя.

 

Кондак 4.

 Бурю богоборчества, от безбожныя власти воздвигнутую, огнем веры крепкия, надежды несумненныя и любве истинныя угасившия, преподобнии, Агнцу Божию Христу Иисусу, яко заколение благоприятное, себе принесли есте, и душепагубных волков суемудрия бурю укротили есте, Господеви поя: Аллилуия.

 

Икос 4.

 Слышаша богохульнии и злочестивии людие ангелоподобное житие ваше, в тишине пустыннаго уединения на горе совершаемое, богопротивною яростию дышуще и богатство обрести мняще, предаша вас смерти, коварно в рассветныя часы утра расстреляв. Сего ради Церковь Святая, кровию исповедничества вашего, за Христа пролиянною, украшаема, сретает вы приветствии сими:

Радуйтеся, воини Христовы, не обязавшиися куплями житейскими, да Ему угодни будете;

Радуйтеся, во всем житии вашем Его искавшия и в Нем намерение полагавшия.

Радуйтеся, на гору высокую добродетелей возшедшея, монашески Тому угодившия;

Радуйтеся, невинно от пребеззаконных за веру и любовь к Нему пострадавшия.

Радуйтеся, венцев неувядаемых от Небеснаго Царя славы сподобившиися;

Радуйтеся, к Распеншемуся нас ради на Кресте разум свой выну возводившия.

Радуйтеся, страдальческою кончиною вашею незлобие Агнца Божия проповедавшия;

Радуйтеся, в небесном всевеселом пребывании в лике Ангелов и всех святых от Него прославленыя.

Радуйтеся, дерзновение молитвенное о нас к Нему имущия;

Радуйтеся, потемненныя грехми очеса душ наших светом евангельским просвещающия.

Радуйтеся, грехов оставление и в добродетельном житии укрепление нам подающия;

Радуйтеся, преподобномученицы Серафиме и Феогносте, молитвеницы наши и заступницы от Бога прославленныя.

 

Кондак 5.

 Боготечныя звезды явилися ясте в христоподражательном житии вашем, блаженнии, лучами добродетелей души верных озаряющея и путь к достижению Царства Небеснаго ищущим спасения указующе, поучая тех благодарне пети Богу: Аллилуия.

 

Икос 5.

 Видяще православнии людие града Вернаго премногую любовь вашу к Богу и ревностное благочестивое иноческое житие, усердно искаху назидания и молитвеннаго предстательства вашего, преподобнии. Егда же о невинном убиении вашем узнаша, едиными усты и единым сердцем ко Христу Подвигоположнику нашему о упокоении вашем в селениях праведных на лоне Авраама моляхуся, надгробное рыдание, творяще победной песнью: Аллилуия. Темже и до днесь, святый гроб ваш обстояще, вернии взывают:

Радуйтеся, житием и кончиною вашею Агнца Божия проповедавщия;

Радуйтеся, заклани бывше, якоже агнцы.

Радуйтеся, первее слез ваших теченми фараона мысленнаго потопившия;

Радуйтеся, последи во успении вашем пролиянием мученическия крови того сокрушившия.

Радуйтеся, к жизни нестареемой и присносущной преставльшиися;

Радуйтеся, преподобных похвало и мучеников украшение.

Радуйтеся, постников сликовницы и девственников радование;

Радуйтеся, иноков и инокинь путеводящия в селения небесная.

Радуйтеся, богобоязненных мирян скоропослушливыя попечителие;

Радуйтеся, стада своего иночествующех наставницы и хранитилие.

Радуйтеся, пустынныя обители вашея похвало и утверждение;

Радуйтеся, преподобномученицы Серафиме и Феогносте, молитвенницы наши и заступницы, от Бога прославленныя.

 

Кондак 6.

 Проповедуют Семиречия концы Казахстанской стране величие монашеских подвигов и невинную страдальческую за Христа кончину вашу, преподобномученицы, ихже ради дарова вам Господь благодати чудес струю непрестанно текущую.От неяже благоговейно миро теплаго ходатайства вашего черплюще, благодарне Богу вопием: Аллилуия.

 

Икос 6.

 Возсия Казахстанстей стране свет благоприятного ходатайства вашего ко Престолу Живоначальныя Троицы, ибо тленная и скоротекущая мира оставльше и крест на рамена вземше, демонския победили есте полки и Ангельския достигли есте чины. Темже восхваляюще болезни и страдания ваша, любовию вопием:

Радуйтеся, веру истинную, надежду несумненную и любовь нелицемерную в себе имевшия;

Радуйтеся, любовь вашу к Богу любовию к ближним своим показавшия.

Радуйтеся,воздержания правило в житии вашем приявшия;

Радуйтеся, смирение, кротость и послушание друг ко другу имевшия.

Радуйтеся, сего ради Божественную зарю Святаго Духа разумне приявшия;

Радуйтеся, Трисияннаго и Трисолнечнаго Божества церкви нерукотворенныя явившиися.

Радуйтеся, богодухновенными наставлениями вашими в православии верныя утверждающия;

Радуйтеся, противу злобы гонящих вас незлобивы и просты явившиися.

Радуйтеся, незлобию и братолюбию нас научающия;

Радуйтеся, милости и сострадания преисполненныя.

Радуйтеся, нестроения, раздоров и всякого нечестия искоренителие;

Радуйтеся, преподобномученицы Серафиме и Феогносте, молитвенницы наши и заступницы от Бога прославленныя.

 

Кондак 7.

 Хотящим нам воспевати славно венчавшаго вас, преподобномученицы, Господа и ваша славити подвиги и труды, любве ради Божественныя, вами подъятыя, помозите нам, недостойным, свыше данною вам благодатию Духа Святаго, сердца наша от греховныя тьмы очищая, во еже чисте пети Богу: Аллилуия.

 

Икос 7.

 Новыя, победоносныя, боговенчанныя воини Христовы Того благостию в последния сия времена лютых гонений, преподобномученицы, явилися есте, добрый жития вашего подвиг скончавше и веру православную непорочно соблюдше. Темже о таковом Божием благоволении радующеся, воспеваем вам таковая:

Радуйтеся, во едино естество Божественныя Троицы веровавшия православно;

Радуйтеся, крещением во Имя Отца и Сына и Святаго Духа словесное стадо Христово приумножившия.

Радуйтеся, Бескровную Жертву о своих гресех и о людских неведениях со страхом и трепетом Богу приносившия;

Радуйтеся, во время совершения Божественныя Литургии слезы умиления проливавшия.

Радуйтеся, пречистыми Тайнами Христовыми в наследие жития вечнаго себе и чад церковных насыщавшия;

Радуйтеся, славословия и благодарения к Богу во храмех благоговейно приносившия.

Радуйтеся верных научившия поклонятися Творцу в Троице;

Радуйтеся, Пресвятую Деву Богородицу во всем житии вашем прославлявшия.

Радуйтеся, Еяже преблагому Покрову и всех верных поручившия;

Радуйтеся, чина и уставов Святыя Церкви вернии хранителие.

Радуйтеся, благих обычаев и преданий святоотеческих ревнителие;

Радуйтеся, преподобномученицы Серафиме и Феогносте, молитвенницы наши и заступницы, от Бога прославленныя.

 

Кондак 8.

 Странно есть видети, яко благодатиею Божиею, и по сокровении в недра земная страдальческая телеса ваша, преподобномученицы досточудныя, присносущную жизнь являют. Приходящим бо к вам и теплаго вашего ходатайства к Богу во Святей Троице славимому и покланяемому ищущим яко живы суще во благое пособствуюте, научая прославляющему вас Богу пети: Аллилуия.

 

Икос 8.

 Вся дни христоподражательного жития вашего, во едино существо Божественныя Троицы веровав православно, богодухновенными наставлении вашими в правоверии верных утверждали есте и наследия небеснаго сподобилися есте, духоносныя отцы, Ангелов сослужителие. Темже честную память вашу совершая, приносим вам похвальная сия:

Радуйтеся, дивная двоице друзей Христовых;

Радуйтеся, соуз любве духовныя до смерти верно сохранившия.

Радуйтеся, не токмо в житии земном, но и по отшествии в небесныя селения о Господе соединенныя;

Радуйтеся, на светозарную колесницу добродетелей Божественных восшедшия.

Радуйтеся, Небеснаго Царствия достигшия;

Радуйтеся, и нам, грешным, образ добродетелей словом и житием явившия.

Радуйтеся, смирением и целомудрием вечное блаженство улучившия;

Радуйтеся, милостию и молитвою Небесное Царство стяжавшия.

Радуйтеся, славу временную ни во чтоже вменившия;

Радуйтеся, молитвами вашими от многих бед нас избавляющия.

Радуйтеся, вся благая прошения наша исполняющия;

Радуйтеся, преподобномученицы Серафиме и Феогносте, молитвенницы наши и заступницы, от Бога прославленныя.

 

Кондак 9.

 Вси Ангели Божии и лики святых радостно восприяша богоносныя души ваша на небеси, христоименитых же людей множество, обстояще с любовию гроб ваш, на земли песнми и пенми духовными ублажают вас, преподобномученицы, псаломски поя: Аллилуия.

 

Икос 9.

 Витийствующий язык не возможет по достоянию изнести похвальная в прославлении вашем, о, блаженная двоице друзей Христовых. Вы же, милостивы и благопослушливы суще, приимите убогая похвалы наша, дерзновенными своими и богоприятными молитвами, скудность нашу восполняющи, да благодарственне зовем вам:

Радуйтеся, Трисияннаго Божества таинницы;

Радуйтеся, Славы небеснаго Царствия наследницы.

Радуйтеся, Ангельских ликов собеседницы;

Радуйтеся, со святыми на небеси вечно царствующия.

Радуйся, от горних высот райских к нам, недостойным, милостивно приникающия;

Радуйтеся, благодеяний множество нам источающия.

Радуйтеся, милостию сострадания вашего всех объемлющия;

Радуйтеся, Божиих милостей и щедрот нам подателие.

Радуйтеся, беспомощных скории помощницы;

Радуйтеся, сирых и вдовиц кормителие.

Радуйтеся, болезней душевных и телесных врачи безмездныя;

Радуйтеся, преподобномученицы Серафиме и Феогносте, молитвенницы наши и заступницы, от Бога прославленныя.

 

Кондак 10.

 

Спасти хотя души своя, да не осужденно предстаните на судищи Христове, вся сущая в мире доброхотне оставили есте, тесным путем покаяния в безмолвие Заилийских гор возшедше, слез течением и твердым духовным трудолюбием богодарованныя таланты ваша умножили есте, моление теплое за всех Богу приносяще, да вси в познание Истины приидут, поя Богу: Аллилуия.

 

Икос 10.

 Стеною непоколебимою богоприятных молитв и ходатайств ваших, преподобномученицы, остените град и страну нашу, утоляя праведный гнев Божий, поражающий нас, грешных и непотребных, бездождием и гладом, тлетворными ветры и болезнми, селями и землитрясении, да, сих избавльшеся, благодарственно поем:

Радуйтеся, блаженнии, в боголюбии на земли пожившия;

Радуйтеся, милости и сострадания преисполненныя.

Радуйтеся, благодатных даров верным раздаятелие;

Радуйтеся, приходящим к вам с верою и любовию предстательство и покрове.

Радуйтеся, изнемогающим от уныния и печали помощницы;

Радуйтеся, юных наставницы и старцев питателие.

Радуйтеся, растленных обычаев искоренителие;

Радуйтеся, ко спасению вечному добрые путеводителие.

Радуйтеся, кротости, воздержания и покаяния учителие;

Радуйтеся, Церкве Христовы ограждение и Православия поборницы.

Радуйтеся, пастырей учитилие и монашествующих наставницы;

Радуйтеся, преподобномученицы Серафиме и Феогносте, молитвенницы наши и заступницы, от Бога прославленныя.

  Кондак 11.

 

Пение всеумиленное от юности Христу, Солнцу Правды, утреневав приносили есте, богоноснии отцы, и умную чистоту безстрастием стяжав, церкви нерукотворенныя явилися есте Духа Святаго, Имже непрестанно в сердцах ваших Отцу Небесному воспевали: Аллилуия.

 Икос 11.

 

Светозарная светила во граде Алма-Ате и всей Казахстанской стране явилися есте, просвещая люди светом истиннаго боговедения и разгоняя мрак безбожия, Трисолнечнаго света Евангельскаго сиянием, имже и наша, грехом помраченная, смыслы просветите, вопиющих вам таковая:

Радуйтеся, чистоту сердечную и телесную до смерти опасно хранившия;

Радуйтеся, целомудренно и праведно на земли пожившия.

Радуйтеся, веру свою во страдании, яко злато в горниле, очистившия;

Радуйтеся, стезею тесною воздержания и оскудения иноческаго шествовавшия.

Радуйтеся, яко тою широты рая Божия достигшия;

Радуйтеся, от горния обители земныя во Обители Небесныя удобь возшедшия.

Радуйтеся, со Ангелы и лики всех святых Трисвятую песнь Богу воспевающия;

Радуйтеся, яко память ваша с похвалами и успение со святыми.

Радуйтеся, яко имена ваша честны и благоговейны в Церкви Христовой;

Радуйтеся, светильницы трисолнечного света, умы и сердца верных озаряющия.

Радуйтеся, стадо свое от волков хищных соблюдающия;

Радуйтеся, преподобномученицы Серафиме и Феогносте, молитвенницы наши и заступницы, от Бога прославленныя.

 

Кондак 12.

 Благодать небесныя славы от Христа Бога восприявше, пречудныя и кроткия страстотерпцы Христовы, земных нас не оставляете без помощи и заступления вашего, утверждая нас в вере, укрепляя в надежде, совершенствуя в любви и наставляя в мудрости, и научая благих подателю Богу пети: Аллилуия.

 

Икос 12.

 Поюще дивнаго во святых Своих Бога нашего, прославляем вас, блаженнии, с мученики Христовыми сочетаемыя и с лыики преподобных вчиняемыя, с девственники ликовствуемыя, с постники и пустынники ублажаемыя, с нимиже непрестанно песнь хвалебную Церкви Зиждителю возсылаете и молитеся о нас таковая вам глаголющих:

Радуйтеся, Церкви Русския украшение;

Радуйтеся, Казахстанския страны заступление.

Радуйтеся, граду Алма-Ате сокровища пребогатыя;

Радуйтеся, во благоухании святыни почивающия.

Радуйтеся, всех с верою приходящих к вам благодатно освящающия;

Радуйтеся, усердно призывающим вас помогающия.

Радуйтеся, возлагающим по Бозе упование на вас пособствующия;

Радуйтеся, крепции защитницы наша от врагов видимых и невидимых.

Радуйтеся, приснии нам ходатаи спасения;

Радуйтеся, телес наших благодатныя целебницы.

Радуйтеся, о душах наших усердныя ко Господу молебницы;

Радуйтеся, преподобномученицы Серафиме и Феогносте, молитвенницы наши и заступницы, от Бога прославленныя.

 

Кондак 13.

 О, пречуднии и кротции страстотерпцы Христовы, преподобнии Серафиме и Феогносте, всем с верою и любовию вас призывающим скорые и теплие помощницы, приимите от нас недостойных малое сие со усердием приносимое вам благодарение и заступите ны от всех врагов видимых и невидимых и вечныя муки избавитися нам Господа умолите, да с вами в невечернем дни Царствия Божия воспоем: Аллилуия. Сей кондак глаголи трижды